Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Få frierit fotat?

Produkter
(logga in för att koppla)

Colonel Bogey

Aktiv medlem
...kan bero på att det är extremt ovanligt. Hemsidan känns väldigt "USA", lite bizzart på samma sätt som djurkyrkogården med plastgravstenar och muzak i bakgrunden.

I Sverige lär affärsidén ha svårt att lyfta.
 

Tmassia87

Medlem
...kan bero på att det är extremt ovanligt. Hemsidan känns väldigt "USA", lite bizzart på samma sätt som djurkyrkogården med plastgravstenar och muzak i bakgrunden.

I Sverige lär affärsidén ha svårt att lyfta.
Jag förstår att affärsidén är svår. Men det finns gott om fotografer och folk borde vilja ha detta förevigat på foto.
 

Mrdoderhult

Aktiv medlem
Det är ju bara att be vilken bröllopsfotograf som helst, så kan man ju baka in detta i ett paket med bröllopsfoto i en fin bok ...
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Shark tank

Det är väl de snubbarna som besökte "Shark tank" (förra veckan i TV) och sökte investerare!? De fick samma svar av de erfarna multimiljonärerna som av Mrdoderhult. Inga pengar alltså! Tror det är ännu svårare här i Sverige.
 

Grimmer

Aktiv medlem
Har inte sett nåt sånt här i Sverige. Känns lite för intimt för att jag skulle vilja göra det åt nån kund.
 

slaskpelle

Aktiv medlem
har sett en del foton från när folk friat under en "vanlig" parshoot. då blir det väl inte riktigt lika creepy/cheesy. dock inte i sverige
 

Ventures

Aktiv medlem
Funkar det inte i USA så funkar det ingenstans - ännu. Varför inte bli först?
Nej, det är nog väldigt få som friar så "formellt" att de beställer en fotograf. Tänk om det blir nej :).
 

afe

Aktiv medlem
Jag håller med andra här att frieriet känns lite för privat (om inte den som friar gör en "grej" av det och friar alldeles väldigt offentligt, men det är inte så vanligt här). Lite som att vara med och dokumentera bröllopsnatten nästan ...
 

PMD

Aktiv medlem
Slightly creepy.

Jag tror inte att jag skulle ha velat anlita en paparazzi-fotograf för att föreviga mitt frieri till min fru. Det skulle inte ha känts direkt förtroendeskapande inför ett äktenskap.
 

pjlarsson

Medlem
Gillar inte heller idén!

Men skulle i sådant fall rekommendera att sätta upp en Gopro-kamera som tar en bild i sekunden.
Då är det iaf. ingen annan snubbe som smyger i busken i en sådan privat stund. :)
 
ANNONS