Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon Pixma MP-970

Produkter
(logga in för att koppla)

Nessima

Aktiv medlem
Fick en Canonskrivare av min morbror, knappt använd. Det var dåligt med patroner till men testade att skriva ut ett utkast, den funkade perfekt. Beställde sedan hem patroner och en CD-bricka för strax under 2000 och var överlycklig för att kunna börja använda den. Då, bara en vecka efter, bestämde den sig för att lägga av. Den startar bara inte.

Har ni några tips? Vad kan man göra? Har testat att byta sladd och hålla inne startknappen länge.
 

barabild

Aktiv medlem
Jag har en likadan skrivare. Har du provat med att ladda ner de senaste drivrutinerna?

Jag fick problem med min när jag skaffade en ny iMac för ett halvår sedan eftersom Canon inte längre uppdaterar drivrutinerna till den senaste versionen av Macens operativsystem. Jag lyckades dock till slut att installera den senaste uppdatering som fanns att tillgå så skrivaren fungerar. Däremot fungerar inte scannern, men jag har inte behov av den längre eftersom jag numera har en Epson V750.
 

Nessima

Aktiv medlem
Jag har en likadan skrivare. Har du provat med att ladda ner de senaste drivrutinerna?

Jag fick problem med min när jag skaffade en ny iMac för ett halvår sedan eftersom Canon inte längre uppdaterar drivrutinerna till den senaste versionen av Macens operativsystem. Jag lyckades dock till slut att installera den senaste uppdatering som fanns att tillgå så skrivaren fungerar. Däremot fungerar inte scannern, men jag har inte behov av den längre eftersom jag numera har en Epson V750.
Kan det hjälpa om den inte startar alls?

Nej jag märkte det jag med, har också en iMac, så fick använda min gamla PC laptop när jag skulle skriva ut tyvärr :(
 

barabild

Aktiv medlem
Kan det hjälpa om den inte startar alls?

Nej jag märkte det jag med, har också en iMac, så fick använda min gamla PC laptop när jag skulle skriva ut tyvärr :(
Jag vet ju inte vad felet är så därför vet jag inte om det hjälper att uppdatera drivrutinen. Men om det är så att den är helt död även när du slår på strömmen så tvivlar jag på att det hjälper med drivrutinen.
 

Christer2

Aktiv medlem
Stickkontakten sitter förmodligen i, i ett vägguttag eller en grenkontakt - MEN kan det vara så att kabeln har lossnat från skrivaren och bara behöver tryckas in kraftigare?

I annat fall hoppas jag att du fortfarande har "postorderreturrätt" på köpta patroner och cd-bricka - returnerar allt och köper en ny skrivare för några hundralappar mer, där dessa prylar ingår (dock med kanske halvtomma patroner) och dessutom med garanti.
 

reboot81

Aktiv medlem
Långsökt, men prova att koppla ur alla sladdar, låt vara en stund och koppla in igen.

Plan B: köp en liknande skrivare på blocket.
Patronerna passar till 20+ olika Canonskrivare, dock osäker om CD-brickan fungerar med andra skrivare.
 

Nessima

Aktiv medlem
Stickkontakten sitter förmodligen i, i ett vägguttag eller en grenkontakt - MEN kan det vara så att kabeln har lossnat från skrivaren och bara behöver tryckas in kraftigare?

I annat fall hoppas jag att du fortfarande har "postorderreturrätt" på köpta patroner och cd-bricka - returnerar allt och köper en ny skrivare för några hundralappar mer, där dessa prylar ingår (dock med kanske halvtomma patroner) och dessutom med garanti.
Har testat att byta sladd och trycka in ordentligt tillomed, verkar inte vara sladdarna som spökar :/
 
ANNONS