Annons

Nikon D500 bluetooth och wifi fungerar inte

Produkter
(logga in för att koppla)

siwjon

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en Nikon D500 där bluetooth och wifi inte fungerar. Menyerna i kameran är gråa. Jag har återställt alla inställningar men det funkar ändå inte. Verkar vara en bugg?

Någon som vet hur man ordnar detta?

Finns det något annat sätt än SnapBridge att uppdatera firmware?

Tacksam för hjälp.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en Nikon D500 där bluetooth och wifi inte fungerar. Menyerna i kameran är gråa. Jag har återställt alla inställningar men det funkar ändå inte. Verkar vara en bugg?

Någon som vet hur man ordnar detta?

Finns det något annat sätt än SnapBridge att uppdatera firmware?

Tacksam för hjälp.
Gå till Nikon.
http://downloadcenter.nikonimglib.com/sv/download/fw/243.html

Ladda hem. Packa upp. Spara till minneskort. In i kameran. Kör uppdateringen.
:)
 

Radical

Medlem
Samma här...

På min 850 körde jag endast RAW först, funkade inte slog på RAW samt JPEG sedan funkade det.

Uppdaterade Snapbridge i veckan, funkade inte men efter ominstallation av Snapbridge i tfn/padda så var det igång igen.

Glöm inte att sätta flightmode till off.
 

siwjon

Aktiv medlem
Se om detta hjälper

Från....

Pairing starts from the ‘Connect to smart device’ option in the camera’s Setup menu, and not from ‘Bluetooth’ or ‘Wi-Fi’ menu in smart devices.


http://blog.iamnikon.com/en_GB/product-news/6-things-you-can-do-with-snapbridge-the-nikon-d500/#comment-468111

Jag får det att funka med Bluetooth nu (kan se kamerans bilder i telefonen) men när jag ska manövrera kameran med telefonen så blir den ansluten via wifi men appen anger att det inte finns någon anslutning. Suck...
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Berätta gärna

Berätta gärna vad du gjorde så att det fungerade (steg för steg). Verkar vara lite trixigt så det är garanterat flera som skulle uppskatta det.
 

taxichaffis

Aktiv medlem
Toppen om du kan förklara för oss här i forumet hur de hjälpte dig. Det är många som har problem med just detta.
KAMERA
1. öppna anpassningmenyn i kameran och sedan Timers/AE-lås och ändra till 30sekunder
TELEFON
2. ta bort snapbridge appen och installera den senaste

3. Öppna inställningar och anslutningar öppna wifi tryck på avanserat och ta bort nätverk som börjar med d500_nummer markera och glöm.

4. öppna blutooth och ta bort din telefon
KAMERA
5. inställningsmenyn anslut till smart enhet/starta.
TELEFON.
öppna snapbridge appen och följ instruktionerna på skärmen.
hoppas att jag klargjort hur ni ska göra.

men får ni problem ring nikon 0859410900 fråga gärna efter martin
 

taz_k

Aktiv medlem
Wow! Nikon är verkligen ett bolag som förstår uppkopplade enheter! :) :) Vem klurar ut den kombinationen på egen hand?!

Finns det inte NFC som kan användas för ihopkoppling av kamera och telefon?
 

iSolen.se

Guest
KAMERA
1. öppna anpassningmenyn i kameran och sedan Timers/AE-lås och ändra till 30sekunder
TELEFON
2. ta bort snapbridge appen och installera den senaste

3. Öppna inställningar och anslutningar öppna wifi tryck på avanserat och ta bort nätverk som börjar med d500_nummer markera och glöm.

4. öppna blutooth och ta bort din telefon
KAMERA
5. inställningsmenyn anslut till smart enhet/starta.
TELEFON.
öppna snapbridge appen och följ instruktionerna på skärmen.
hoppas att jag klargjort hur ni ska göra.

men får ni problem ring nikon 0859410900 fråga gärna efter martin
Tack för att du delade med dig.

Jag gjorde bara steg 5 men om jag får problem nästa gång vet jag vad jag ska göra.

Det funkar f ö mycket bättre än tidigare tekniker (tex D4+WT-5) som lade av efter en stund.
 

siwjon

Aktiv medlem
KAMERA
1. öppna anpassningmenyn i kameran och sedan Timers/AE-lås och ändra till 30sekunder
TELEFON
2. ta bort snapbridge appen och installera den senaste

3. Öppna inställningar och anslutningar öppna wifi tryck på avanserat och ta bort nätverk som börjar med d500_nummer markera och glöm.

4. öppna blutooth och ta bort din telefon
KAMERA
5. inställningsmenyn anslut till smart enhet/starta.
TELEFON.
öppna snapbridge appen och följ instruktionerna på skärmen.
hoppas att jag klargjort hur ni ska göra.

men får ni problem ring nikon 0859410900 fråga gärna efter martin
Tusen tack för hjälpen!
 

AAVERDAL

Aktiv medlem
Firmware 1.20 har löst det

Sedan några månader finns firmware 1.20 och då funkar det som det borde gjort från början!
 
ANNONS