Annons

Hur tycker du en fotografs hemsida ska se ut?

Produkter
(logga in för att koppla)

Robbe

Aktiv medlem
Den var väldigt stilren och snygg. Påminner i drag om min egen liten. Det jag kan tycka är att bilderna är lite stora och jag måste börja scrolla på sidan. Det är väl egentligen det enda negativa. Annars en jättesnygg sida med snygga bilder.
 

zebology

Medlem
Fick mycket kommentarer angående storleken på bilderna på min sida? Vad tycker ni är lagom storlek på bilder på webben?
Tycker själv att 600px på längsta sidan är absolut minimum för de flesta bilder. Och det gäller såväl stående som liggande bilder.
 

Jimpawa

Aktiv medlem
Med storleken så tycker jag att den ska vara så pass stor/liten att man inte behöver scrolla något för att se bilden, man ska kunna se hela bilden på en gång.
 

zebology

Medlem
Jag räknar med att åtminstone de allra flesta som besöker mina sidor har en upplösning på 1024x768 eller större, det ger ungefär 600px kvar på höjden i de flesta webbläsare. Ska man ha med lite information om bilden, navigation, logga etc etc så kanske man har 400px kvar på sin höjd. Det tycker jag är på tok för lite!

Men jag förstår din syn på det, absolut. Tycker inte heller om att behöva scrolla, men jag föredrar det framför för små bilder. Svårt att hitta någon lösning som är perfekt.

Har förövrigt ljusat upp och gjort texten något större på min sida så om ni orkar får ni gärna kika in och se om det blev bättre?
www.sebastiansvensson.com
 

Jimpawa

Aktiv medlem
Personligen ser jag hellre hela bilden på en gång, än en stor bild som jag måste scrolla för att se, men det är ju min åsikt, alla behöver ju inte tycka så:)
 

erro.se

Aktiv medlem
Eftersom jag använder Porta för att skapa mina album så visas bilderna alltid i sin helhet. De förminskas automatiskt om det behövs, men visas i full storlek (max 640 pixel i mitt fall) om det går.
 

Freguz

Aktiv medlem
Eeros skrev:
Då texten är grå och bakgrunden svart, blir kontrasten mellan text och bakgrund alldelles för liten, vilket innebär att läsaren inte orkar med att läsa texten.
Håller med, ljusa upp den betydligt samt gärna en större font-size. Du låter heller inte folk kunna öka text size i sin browser (vilket man bör göra ur tillgänglighetssynvinkel), vilket gör att man sitter där man sitter :)

ett litet fel i xhtml koden också när jag ändå håller på, glömt type="" i script taggen
 

aishiteru

Medlem
Ett försök

Har gjort en beta till en hemsida åt mig själv. Den är skriven i php och fungerar med hjälp av CMSen Joomla och tillägget Gallery2.

Är ni intresserade kan ni tjuvkika på http://jjg.se/joomla

Jag är halvt datakunnig och har lärt mig dessa system på två intensiva dagar. Så det är förhoppnignsvis en lösning som kan intressera några av er också. Bildinnehållet på sidan är än så länge fattigt så det behöver nog inte kommenteras. :p
 
ANNONS