Annons

Bakgrunder till studio?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
Jag är ny inom studiofoto och undrar vilken fond som är lämpligast. Papper går bort för den kommer bli smutsig. Funderar på vinyl. Är det någon här som har tips på var man hittar billig vinyl på rulle? Borde gå att hitta billigare latex/vinyl som tillverkats för industrin istället för att köpa på ex Scandinavian photo.

Tacksam för all input!
 

Minita

Aktiv medlem
Varför ratar du papper? Du har 6-7 meter att "slösa" av rullens 11 meter. Jag kör med en mellangrå och den brukar räcka för några plåtningar innan det är dags att riva bort några meter. Vit kan vara lite värre.
 
Varför ratar du papper? Du har 6-7 meter att "slösa" av rullens 11 meter. Jag kör med en mellangrå och den brukar räcka för några plåtningar innan det är dags att riva bort några meter. Vit kan vara lite värre.
Hej

Jag tänker mig att en vinylrulle håller i flera år, medan en papprulle bara håller några veckor om det är intensiva plåtningsdagar. Papper känns dyrt i längden.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Papper är utmärkt. Lite respekt för hur folk klampar runt bara. De tillfällen du inte tar helkropp så kan du låta en lite smutsigare mindre bit papper ligga just där modellen rör sig. Papper reflekterar mindre.
 
Papper är utmärkt. Lite respekt för hur folk klampar runt bara. De tillfällen du inte tar helkropp så kan du låta en lite smutsigare mindre bit papper ligga just där modellen rör sig. Papper reflekterar mindre.
Jag förstår fördelarna, men för mig kommer det nog inte fungera. Kommer plåta på tillställningar och mestadels helkropp. Ingen som vet var man kan hitta billiga rullar med annat, mer tåligt material?
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Både Scandinavian och Cyber har tyg- eller vinylbakgrunder. Om de är billiga beror ju på vad du lägger i det begreppet...
 
ANNONS