Annons

Vilken A3+ skrivare ska jag välja...?

Produkter
(logga in för att koppla)

MrGoose

Aktiv medlem
Tänkte skaffa en A3+ skrivare till min studio för att kunna erbjuda kunder utskriva och inramade bilder...
Vilka skrivare rekommenderar ni?

Har kikat på Canon Pixma PRO-10S och PRO-1, va jag förstår så är 10S:n nyare....

Räcker 10S:n för försäljning av utskrifter..?

Andra förslag är såklart väldigt välkomna! :)

Mvh. Henke
 

frwe

Aktiv medlem
Jag vet inte så mycket om Canons skrivare men skulle köpa just A3+ skrivare för några år sedan. Jag hade siktat in mig på en Epson. Den kostade ca 7000 men så började jag jämföra med en A2-skrivare och efter litet funderande blev det A2-skrivaren. Skälet att jag valde den var att den hade mycket större bläckpatroner vilket gjorde att bläcket kostade ca 65% av priset för de mindre patronerna till A3-skrivaren, annars var det precis samma typ av bläck. Då fick jag med fulla patroner och när jag räknade på det visade det sig att jag fick med bläck för ca 5000:- i stället för 1500:- till den mindre skrivaren. Redan det hade ätit upp det mesta av prisskillnaden. Sedan fanns det flera fördelar med den större skrivaren som bättre mekanik och flera valmöjligheter vad gällde papper förutom det självklara att kunna skriva ut A2 förstås. Enda nackdelen var storleken men jag har plats.

När jag köper papper köper jag bara A2 och skär dem till mindre storlekar när jag behöver det, där sparar man också en del pengar. Canvas har jag köpt på rulle och skär till rätt storlek.

Vad jag vill säga är att om man har plats och kan lägga litet mera pengar vid inköp så sparas det snabbt in på bläck och det är en härlig känsla att skriva ut A2 :) De flesta bilder jag har sålt är också större än A3. Jag har också gjort utskriftsjobb åt andra när deras skrivare inte räcker till.

/Frode
 

frwe

Aktiv medlem
Den här skrivaren skulle du kunna jämföra med Canon imagePROGRAF PRO-1000
Motsvarar ungefär min Epson Stylus 3800 utan vidare jämförelser men båda har t ex 80ml patroner.

/Frode
 

bentelkalb

Aktiv medlem
Fundera på en A2 skrivare, det ger bra mycket större möjligheter. Själv har jag en Epson p800.

Men Epson p600 ä väl A3 om det verkligen är vad du vill ha.
 

alfin

Aktiv medlem
Om man normalt inte printar A2 utan huvudsakligen A3, så är valet mellan en A2 eller A3 skrivare antalet bilder man printar på ett år. Printar man mycket så definitivt en A2 skrivare pga större bläckpatroner.
 

SallyIV

Aktiv medlem
Jag vet inte så mycket om Canons skrivare men skulle köpa just A3+ skrivare för några år sedan. Jag hade siktat in mig på en Epson. Den kostade ca 7000 men så började jag jämföra med en A2-skrivare och efter litet funderande blev det A2-skrivaren. Skälet att jag valde den var att den hade mycket större bläckpatroner vilket gjorde att bläcket kostade ca 65% av priset för de mindre patronerna till A3-skrivaren, annars var det precis samma typ av bläck. Då fick jag med fulla patroner och när jag räknade på det visade det sig att jag fick med bläck för ca 5000:- i stället för 1500:- till den mindre skrivaren. Redan det hade ätit upp det mesta av prisskillnaden. Sedan fanns det flera fördelar med den större skrivaren som bättre mekanik och flera valmöjligheter vad gällde papper förutom det självklara att kunna skriva ut A2 förstås. Enda nackdelen var storleken men jag har plats.

När jag köper papper köper jag bara A2 och skär dem till mindre storlekar när jag behöver det, där sparar man också en del pengar. Canvas har jag köpt på rulle och skär till rätt storlek.

Vad jag vill säga är att om man har plats och kan lägga litet mera pengar vid inköp så sparas det snabbt in på bläck och det är en härlig känsla att skriva ut A2 :) De flesta bilder jag har sålt är också större än A3. Jag har också gjort utskriftsjobb åt andra när deras skrivare inte räcker till.

/Frode

Bra svar, jag har också plan på att skaffa en vettig skrivare.

Du köpte ..en Epson P800?

-J!
 

gamleJ

Aktiv medlem
Tänkte skaffa en A3+ skrivare till min studio för att kunna erbjuda kunder utskriva och inramade bilder...
Vilka skrivare rekommenderar ni?

Har kikat på Canon Pixma PRO-10S och PRO-1, va jag förstår så är 10S:n nyare....

Räcker 10S:n för försäljning av utskrifter..?

Andra förslag är såklart väldigt välkomna! :)

Mvh. Henke
Hej!

Jag har en Epson P600 av samma anledning. Har inte känt att jag saknar något mer än att kunna skriva ut ännu större😃. Har du plats och pengar till en A2 skrivare tycker jag du ska köpa det direkt. P800 fanns inte när jag köpte min P600 tyvärr. Kvalitén på utskrifterna blir dock lika bra på en A3+ skrivare.
Lycka till och njut av fina pappersbilder.

Mvh
Jonas
 

apersson850

Aktiv medlem
Jag kör med en Canon PRO-1. Tycker den fungerar bra. Hade PRO-1000 funnits när jag köpte hade det blivit en sådan då istället.
 

MrGoose

Aktiv medlem
Tack för alla svar! Har precis dragit igång en liten verksamhet där jag tänkte erbjuda utskrifter direkt, så vet väl inte riktigt hur mycket det kommer bli....

En A2 skulle ju inte skada, ska kika lite till..!

Mvh. Henke
 
ANNONS