Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Extremt oöverskådligt

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tonyeagle

Aktiv medlem
Jag tycker att FS de senaste dagarna har blivit extremt oöverskådligt. Tidigare hade man en bra översikt över såväl tester, nyheter, senaste blogginlägg, senaste recensioner och senaste foruminlägg och nyinlagda annonser. Nu behöver man scrolla flera minuter neråt för att hitta samma saker. Det borde vara självklart att man ska hitta det mesta utan mycket scroll. Det här är flera steg tillbaka. Fattar nada! Vad tycker ni?
 
Senast ändrad:

kujak

Aktiv medlem
Kan bara instämma. Det var illa nog när de plockade bort Mina genvägar, men nu har det gått för långt. Eller så är de inte klara med uppdateringen än?

Det är åt h-vete som det är nu, tycker jag.
 

Lintott

Aktiv medlem
Jag håller fullständigt med! Varför gör man om sidor till något sämre? Dessutom får man inte ens svar numera på forumet när man ställer frågor när man inte kan. Sen det här med bildkritikpoolen som ni gjort om helt. Där finns inte alls så många bilder nu och för att kunna lägga dit en bild så måste man själv kommentera någons bild som ligger där. Ok jag vill inte kommentera flera för de faller mig inte i smaken men hur fasen ska jag få in fler bilder då? Detta var urdumt gjort!
Mvh
 

whisky

Avslutat medlemskap
Jag håller fullständigt med! Varför gör man om sidor till något sämre? Dessutom får man inte ens svar numera på forumet när man ställer frågor när man inte kan. Sen det här med bildkritikpoolen som ni gjort om helt. Där finns inte alls så många bilder nu och för att kunna lägga dit en bild så måste man själv kommentera någons bild som ligger där. Ok jag vill inte kommentera flera för de faller mig inte i smaken men hur fasen ska jag få in fler bilder då? Detta var urdumt gjort!
Mvh
Så mycket försämring så att jag är glad att jag inte förnyade mitt medlemskap. Detta liknar mest ett skämt, sidor som kräver att man scrollar oändligt lämnar jag därhän och så även Fotosidan.. Gör om gör rätt!!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag tycker att FS de senaste dagarna har blivit extremt oöverskådligt. Tidigare hade man en bra översikt över såväl tester, nyheter, senaste blogginlägg, senaste recensioner och senaste foruminlägg och nyinlagda annonser. Nu behöver man scrolla flera minuter neråt för att hitta samma saker. Det borde vara självklart att man ska hitta det mesta utan mycket scroll. Det här är flera steg tillbaka. Fattar nada! Vad tycker ni?
Detta ämne liknar en annan tråd. Så jag lägger mitt svar från den andra tråden även här och sen stänger jag denna tråden och länkar till den andra. Så håller vi ihop det.

Så här grundtanken;

- framsidan skall vara en mix av journalistik och text/bild från medlemmar. Tillsammans är det en viktig mix.
- vi har fått kritik för att bilder synts dåligt (därför har vi lyft fram ett stort bildblock tidigt).
- bloggarna har fått ökad fokus och ligger som prio tre efter nyheter/bilder. Bloggarna presenteras stort med bild/text för att verkligen synas. Framsidan nås av ca 80.000 unika per vecka.
- att det blir scroll är vi medvetna men vi tycker att det är rimligt och så man måste bygga en sida med mycket info. Vi vill bjuda på ett smörgåsbord från startsidan där man skall hitta saker man inte visste om.
- hela sajten är responsivt byggd för att funka optimalt på desktop/mobilt och där tycker vi lyckats bra. Det finns saker att putsa på nya framsidan när det gäller mobilt.
- att ha två olika sajter är omodernt, opraktiskt och ger inga fördelar varken i utveckling eller för besökare.
- andelen mobilbesökare ligger på 30% och ökar stadigt.
- framsidan kommer putsas på hela tiden för att göra den bättre och tajtare.

Denna tråden är en dublett. Fortsätt diskussionen här:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=2165424
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS