Annons

Att signera bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Digitalbrus

Aktiv medlem
Hej på er.

Jag har inte signerat mina bilder tidigare men en bekant gör det alltid.

Jag har nu skaffat mig pennor, guld och silver och ska börja signera mina också, lite trevligt på bröllopsbilder ;-)

Men frågan är om brudpar, eller andra också för den delen tar för givet att det är signerat i bilden, oavsett om det är bröllop eller landskapsbilder folk beställer.

Såg vårt eget bröllopsfoto och det är signerat i vänster nederkant och sluttar uppåt mot mitten av bilden med fotografens namn i guld.

Jag tänkte signera i höger nederkant, med initialer samt år.
T.ex: J.J -09

Hur gör ni?
Har ni som signerar stött på ilskna/besvikna reaktioner från brudpar som säger att bilden är förstörd för att det är intitialer över klänning etc?

Min bekant signerar alla bilder som är 13X18 eller större.

MVH Julle
 

Santa771

Aktiv medlem
Jag har tänkt att signera all mina bilder. Det är ju jätte bra reklam ju. En konstnär signera ju alltid
 

Annika.N

Aktiv medlem
Hej på er.

Jag har inte signerat mina bilder tidigare men en bekant gör det alltid.

Jag har nu skaffat mig pennor, guld och silver och ska börja signera mina också, lite trevligt på bröllopsbilder ;-)

Men frågan är om brudpar, eller andra också för den delen tar för givet att det är signerat i bilden, oavsett om det är bröllop eller landskapsbilder folk beställer.

Såg vårt eget bröllopsfoto och det är signerat i vänster nederkant och sluttar uppåt mot mitten av bilden med fotografens namn i guld.

Jag tänkte signera i höger nederkant, med initialer samt år.
T.ex: J.J -09

Hur gör ni?
Har ni som signerar stött på ilskna/besvikna reaktioner från brudpar som säger att bilden är förstörd för att det är intitialer över klänning etc?

Min bekant signerar alla bilder som är 13X18 eller större.

MVH Julle
Vad anväder du för slags penna?
 

Digitalbrus

Aktiv medlem
Permanent fast guld alt silverpenna.

Tyvärr har jag bara hittat Pilot och en annam tillverkare som jag inte har namnet på nu, men det är en kula i och fjädrande spets.

Händer tyvärr då och då att det kommer en stor klump färg med dessa.
Samt att bläcket "blänker" en hel del så i vissa lägen ser man bara den "lysande" signaturen.

Ska finnas permanenta pennor utan kula med fast spets som ska vara riktigt bra, jag har sökt men inte hittat.
 

Ravestream

Aktiv medlem
Vet inte om jag tror såå mycket på reklamdelen av det hela, är man intresserad kan man ju fråga, Bättre att skriva på baksidan i så fall tycker jag.
 

Stitch

Aktiv medlem
Jag signerar aldrig och tycker personligen inte att det är snyggt.
Jag kan dock förstå tanken med initialerna men varför årtal? Brudparet vet väl när dom gifte sig?
 

Santa771

Aktiv medlem
Tycker det är bra reklam. Sen kan det vara bra att ha årtal så man lättare kan hitta bilderna. Det är ju inte bara bröllop man fotar
 
ANNONS