Annons

5D mkII eller 7D för bröllop?

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Kloka ord Björn, håller helt med! :)...tänk om man var en björn och kunde gå i ide tills 5D mkIII släpps, för den ser jag fram emot att se...och använda :)
 

BugEyes

Aktiv medlem
Kloka ord Björn, håller helt med! :)...tänk om man var en björn och kunde gå i ide tills 5D mkIII släpps, för den ser jag fram emot att se...och använda :)
Ja det blir spännande att se vad som kommer i framtiden. Varken 5D mkII eller 7D är den kamera jag egentligen vill ha, dvs en kamera som är bra på allt. Det som ligger närmast en sådan tycker jag är Nikon D3 fortfarande.

Blev besviken när 5D mkII fick AF modulen från 5D men i verkligheten funkar AF märkbart bättre med den nya.

Men jag ser fram emot att få min 7D nu, tycker det är roligt med kameror med 1,6 crop sensor. Med den kan jag packa lätt med mina båda EF-S gluggar när jag fotar privat. Tycker det är hur kul som helst att gå runt och fota med Tamron 18-250 eller EF-S 10-22. Har redan sålt min 40D så dom gluggarna kan jag inte använda just nu.

Säg till om du vill låna och prova någon av kamerorna, det får du gärna om det inte krockar med något jobb jag har.
 
ANNONS