Annons
Gammal 2011-10-11, 20:12
acke

Billingen skrev: Debatten om Hellesö-skandalen börjar ebba ut, verkar det som. Och det gläder säkert många. Men intresset finns fortfarande, också utanför de snäva fotokretsarna. Här talar Brutus Östling i TV: http://svt.se/2.126217/1.2561647/nat...r_var_ren_logn

Jag passar på att länka till Claes Grundstens blogg, eftersom den såvitt jag har sett inte har uppmärksammats i denna tråd: http://grundstensfotoblogg.blogg.se/...fotografi.html
Kloka ord från både Brutus och Claes. Det är bra att några /N-fotografer öppet uttalar sig om händelsen. Fler borde följa deras exempel.
Gammal 2011-10-12, 11:05
krukvaext

http://terjehelleso.wordpress.com/20...12/fotokurser/

Någon som känner sig manad? Heldag med Terje, endast 2900kr...
Gammal 2011-10-12, 11:25
hornavan

krukvaext skrev: http://terjehelleso.wordpress.com/20...12/fotokurser/

Säkert intressant.
Gammal 2011-10-12, 12:12
acke

Ja på ett sätt skulle det kunna vara värt 2900 kr att spendera en heldag med Terje. Då skulle man ha gott om tid att ställa alla de där självklara frågorna som ingen journalist hittills har haft kurage att ställa. Alla de frågor som vi vridit och vänt på i denna maratontråd.

Senast redigerad av acke den 2011-10-12 klockan 12:13. Anledning: stavfel
Gammal 2011-10-12, 12:27
gitte edelman

acke skrev: Ja på ett sätt skulle det kunna vara värt 2900 kr att spendera en heldag med Terje. Då skulle man ha gott om tid att ställa alla de där självklara frågorna som ingen journalist hittills har haft kurage att ställa. Alla de frågor som vi vridit och vänt på i denna maratontråd.
Det blir dyra frågor. Något äkta svar får du nog inte, eftersom TH saknar självinsikt. Han ljuger både för sin fru och sig själv.
Gammal 2011-10-12, 12:33
krukvaext

hornavan skrev: Säkert intressant.
2900 känns bara lite väl mycket för att ha en heldagskurs med en person som fullständigt saknar trovärdighet.
Gammal 2011-10-12, 12:48
.Z.

Herregud! Trodde faktiskt ett tag att jag läste Herjebloggen när jag läste det, nästan overkligt...
Gammal 2011-10-12, 12:48
acke

gitte edelman skrev: Det blir dyra frågor. Något äkta svar får du nog inte, eftersom TH saknar självinsikt. Han ljuger både för sin fru och sig själv.
En skicklig journalist skulle nog kunna betala 2900:-. TH skriver ju att dagen läggs upp efter deltagarens behov och önskemål. På en dag hinner man konfrontera TH med många misstänkta bilder. Man hinner också ställa alla obehagliga frågor som TH hittills har ignorerat att svara på.

Oavsett vilka svar man fick så skulle det ge material till en artikel eller ett TV-inslag. :-)
Gammal 2011-10-12, 13:01
Lars Johnsson

Det Terje håller på med vill jag helst slippa att lära mig. Och Terje som personlig Mentor där han analyserar dina bilder :)

"Mentorskap
Jag kan även erbjuda att vara personlig mentor för en intresserad deltagare. Här gör vi upp kring detaljerna direkt över telefon eller mejl; kring omfattning och tidsperiod. Möjligheten är givetvis att ha mig som mentor på obestämd tid där vi gör upp detaljer efterhand. Som mentor finns jag tillgänglig över mejl eller telefon och kan göra analyser av deltagarens bilder och även ge nödvändiga uppgifter att lösa. Denna kurs är en onlinekurs i första hand, men under perioden kommer det även vara möjligt med ett antal personliga möten. Priset för ett mentorskap varierar, dock är 1000 kronor i månaden ett minimum. Kursintyg lämnas. Bokning av en heldag kan göras året om, när som helst. Alla som bokar in ett mentorskap som pågår i minst sex månader senast 30 november (starten kan vara längre fram) får boken ”Min plats i ljuset”, personligt signerad om så önskas. Är du intresserad kan du kontakta mig på tlf 070-3054105 eller skicka mejl till terje.helleso@gmail.com"
Gammal 2011-10-12, 13:52
Maud

Ibland talar man om ”maktens arrogans”, när personer i ledande ställning inte bryr sig om människor, som är underordnade. TH tillhör knappast den kategorin, så därför verkar hans beteende synnerligen bisarrt. Som om ingenting hänt, utan det nya höstprogrammet presenteras. Varsågoda, alla intresserade!
Gammal 2011-10-12, 15:28
hornavan

Det skulle inte förvåna mig om Terje fyller sina kurser, 2900 är inte mycket för en heldag. Jag har varit på utbilning som kostade det dubbla som jag inte minns något av.

Om vi bortser från ett halvdussin i denna tråd som är riktigt hatiskt inställda, ett dussin som är ordentligt irriterade och några hundra som visst tycker att Terje har betett sig mycket illa så finns det fortfarande 10.000-tals fotointresserade kvar att välja ifrån.

Räknar vi också alla som varje dag hittar till fotografi så tror jag hans berömmelse, ingen tycks förneka att han också är en duktig fotograf, kommer att locka människor. Dessa nytillkommande lär redan ha hört talas om Terje utan att komma ihåg varför. Därför kan de mycket väl välja honom
– Han har man ju hört talas om, tänker de.

Det torde också finnas de som är beredda att betala för att få en chans att i enrum snacka med Terje om både det ena och det andra.

Slutligen så får han ju otrolig och gratis marknadsföring på Sveriges största mötesplats för fotografer.
Gammal 2011-10-12, 15:28
vbg_snake

Senaste blogginlägget trodde jag var från Herjetellesö, var tvungen att efterkolla.
Det kan nog inte bli mer bisarrt nu..
Gammal 2011-10-12, 15:35
vbg_snake

hornavan skrev: Det skulle inte förvåna mig om Terje fyller sina kurser, 2900 är inte mycket för en heldag. Jaghar varit på utbilning som kosatde det dubbla som jag inte minns något av.

Om vi bortser från ett halvdussin i denna tråd som är riktigt hatiskt inställda, ett dussin som är ordentligt irriterade och några hundra som visst tycker att Terje har betett sig mycket illa så finns det fortfarande 1000-tals fotointresserade kvar att välja ifrån.

Räknar vi också alla som varje dag hittar till fotografi så tror jag hans berömmelse, ingen tycks förneka att han också är en duktig fotograf, kommer att locka människor. Dessa nytillkommande lär redan ha hört talas om Terje utan att komma ihåg varför.

Det torde också finnas de som är beredda att betala för att få en chans att i enrum snacka med Terje om både det ena och det andra.

Slutligen så får han ju otrolig och gratis marknadsföring på Sveriges största mötesplats för fotografer.
Vi behöver nog inte spekulera i huruvida kurserna blir fullsatta eller inte. Det får tiden utvisa. Har man lite verklighetsuppfattning förstår man nog hur utfallet blir..
Gammal 2011-10-12, 15:47
hornavan

vbg_snake skrev: Vi behöver nog inte spekulera i huruvida kurserna blir fullsatta eller inte. Det får tiden utvisa. Har man lite verklighetsuppfattning förstår man nog hur utfallet blir..
Varför får vi inte spekulera om det?
Har du blivit moderator av tråden?
Är det den som skriver flest arga inlägg som bestämmer?

Allt som du vräker ur det hela tiden är ju bara spekulationer.
Du tillhör definitivt en av halvdussinet jag skrev om i förra inlägget, så jag förstår om du inte kommer att gå kurs hos Terje, men jag tror att det finns de som har en annan åsikt.

Är det för att jag inte spyr galla över Terje Hellesö i varje ord och varje mening som jag saknar verklighetsuppfattning?

Jag delar inte ditt brinnande hat för mannen.
Är det därför du anser att jag saknar verklighetsuppfattning?
Gammal 2011-10-12, 16:01
PMD

Jag håller det inte för osannolikt att det fortfarande finns en publik för Hellesøs kurser.

Roligast vore ju om någon som inte har något emot att kasta bort lite pengar går en sådan kurs och ställer Hellesø till svars under kursens gång.
Tråden är stängd

Bokmärken

Taggar
bildmanipulation , terje hellesö

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.

Lastolite Chromakey