Annons

Och nästa som föll blev...

Produkter
(logga in för att koppla)

Robert_Vallentuna

Aktiv medlem
Jag var och fyndade på en av Experts butiker som hade gått omkull i Örebro. Nedsatt med 80% av priset gav riktigt bra priser... på sladdar, kontakter och objektivlock. Elektronik och objektiv hade 40% rabatt och låg därmed något under pris på nätet, inte mer. Kommer ihåg att de hade kvar ett Tamron 60 macro men eftersom normalpriset låg på över 6000kr så blev inte reapriset särskillt lockande. ElGiganten tar 3500kr.

Konkursen var given!
MAO så börjar de med att försöka sälja ut för inköpspris.
 

Jan af Lisö

Aktiv medlem
Jag har inte satt min fot i någon Expert butik på många år då de tidigare hade varit otrevliga och dryga när jag kommit in med garantianspråk på utrustning som inte fungerade.

Problemmet för butiker som Expert kan dock vara att folk går in, känner på utrustningen, ställer frågor till säljaren (de enstaka som kan något) och sedan köper samma grej billigare på Cyberphoto eller någon annanstans på nätet....

Har ingen större förtroende för ElGiganten pga dåliga erfarenheter och MediaMarket känns som Babelns Hus som ger en huvudvärk så fort man kommer in.

Tur att vi har kvar Siba, Rajala, Fotokungen och Japan Foto i Stockholm, men det kommer att bli problem för dem som bor i mindre städer. På samma sätt som det anordnas bussresor från landsorten till Dramaten, Operan samt Zetas, så får det kanske anordnas resor till elektronikaffärerna ???
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Fler verkar gnälla på Elgiganten men jag måste säga att jag köpt både TV, datorer och vitvaror av dem och det har alltid fungerat bra. De finns ju t.o.m. på Kungsgatan med en hyfsat stor butik, mitt i Stockholm så jag har svårtatt klaga. Sist när jag skulle köpa dator som de kampanjade fick jag en bättre för samma peng och jag undrar än idag om de gjorde fel för dagarna efter höjde de priset. Jag fick dubbel storlek på disken mot denom såldes på SIBA. De sålde den äldre modellen för samma peng jag betalade för den nya med bättre processor och större disk.

Men kameror köper jag aldrig hos Elgiganten för de är en konsumtionselektronikfirma och då kan man inte begära att de ska hålla hela bredden på sortimenten. De sysslar med massdistribution och inget annat.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Det är ju människans natur att utvecklas och göra saker större och effektivare.. men jag tycker det börjar nå en gräns för vad som är behagligt.. personlig service är snart helt ersatt av automatik och datorer.
I slutänden vill de att vi ska expediare oss själva som på COOP vid Slussen i Stockholm eller på IKEA. Nä det är inte speciellt trevligt och många går säkert till andra ställen bara av det skälet.
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
I slutänden vill de att vi ska expediare oss själva som på COOP vid Slussen i Stockholm eller på IKEA. Nä det är inte speciellt trevligt och många går säkert till andra ställen bara av det skälet.
Det är klart, då slipper dom anställa så många och sparar in pengar där..

Jag är dock en sådan som gärna betalar till en fysisk person i kassan om det så bara handlar om en glass.. Självscanning på ICA maxi är dock rätt roligt, och lyckas man med konststycket att inte åka på en kontroll så går det riktigt snabbt i kassan, speciellt om man fyller en hel kundvagn, så jag är nog både för och emot!
 

Göran Larsson

Aktiv medlem
Självscanning på ICA maxi är dock rätt roligt, och lyckas man med konststycket att inte åka på en kontroll så går det riktigt snabbt i kassan, ...
Det går snabbt även vid en kontroll (i alla fall där jag handlar). Vid avstämning (kontroll) slipper man stå i en lång kö, för hjälp att lyfta upp varorna på bandet och dessutom är det bara, för mig, ungefär två avstämningar per år. Det går helt klart snabbare.

Det är inget konststycke att undvika avstämning. Man ser helt enkelt till att allt är skannat korrekt när det blir avstämning. Efter några avstämningar tröttnar datorn och låter dig vara ifred längre tider.
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Det går snabbt även vid en kontroll (i alla fall där jag handlar). Vid avstämning (kontroll) slipper man stå i en lång kö, för hjälp att lyfta upp varorna på bandet och dessutom är det bara, för mig, ungefär två avstämningar per år. Det går helt klart snabbare.

Det är inget konststycke att undvika avstämning. Man ser helt enkelt till att allt är skannat korrekt när det blir avstämning. Efter några avstämningar tröttnar datorn och låter dig vara ifred längre tider.
Okej.. ja i mitt fall är det nog lite värre för dom har ett kort band som snabbt fylls med varor vid en avstämning och ingen direkt hjälp att lyfta upp o packa ner.. blir ganska bökigt, men ja, det går ju helt klart snabbare om man slår ut det på 10 köptillfällen så att säga :) Jag tror datorn börjar tröttna på att kolla mina grejor nu så det ska väl gå smidigare hädanefter :)

Edit: oj vad långt vi hamnat från topic..
 

.Z.

Aktiv medlem
Nu är jag inte mycket för dessa elektroniklador men visst handlar jag vissa saker i dem. Att klaga på enskilda kedjor är fel, är så oerhört olika mellan olika butiker än fast man tycker att kedjorna borde ha samma policy i alla butiker. Exempelvis den MM-butik jag har nära mig har en sanslöst fotokunnig personal på fotoavdelningen. Elgiganten som jag handlat några mobiler av (dom har alltid varit billigare på dem än MM som ligger vägg i vägg) har jag enbart goda erfarenheter av.

Ang expert så har dom här i Gbg lagt ned två butiker för flera månader sedan (av de jag vet alltså) samt på en annan butik haft outlet i snart ett halvår med liknande rabatter som folk nu av någon anledning springer benen av sig för, ok det kanske finns några som fyndat;-)

Sent from my GT-P7310 using Tapatalk 2
 

FlyerOne

Aktiv medlem
---
Ang expert så har dom här i Gbg lagt ned två butiker för flera månader sedan (av de jag vet alltså) samt på en annan butik haft outlet i snart ett halvår med liknande rabatter som folk nu av någon anledning springer benen av sig för, ok det kanske finns några som fyndat;-)
---
Även jag har köpt lite grejer från Expert Outlet i Göteborg. Mitt intryck var att en hel del av dessa prylar är kundreturer hopsamlade från andra Expertbutiker, plus en del nya saker som Expert kanske köpt in för många av, eller som gått ut ur deras sortimentet.

Senast jag handlade köpte jag en billigare HP Laserskrivare, och kartongen hade öppnats och sedan tejpats ihop igen. En kunds namn stog på kartongen. Det fanns dock inga tecken på att skrivaren hade tagits upp och använts.

Den Netgear router som jag också köpte hade däremot använts, det var helt klart. Dessutom saknades CD-ROM-skivan, som behövs för att man ska kunna ställa in säkerhetsnivåer etc. På Expert Outlet påstod de att det som fanns på CD-skivan gick att ladda ner från tillverkarens hemsida. Det gjorde det inte alls - det enda som gick att ladda ner var instruktioner för hur man kopplade in sladdarna (vilket jag redan hade gjort) samt hur man skulle ANVÄNDA CD-skivan...

Då gav de mig numret till tillverkarens telefonsupport. Jag sa då att jag dels inte ville betala (ev) dyra supporttelekostnader, och dels jag undrade hur supporten skulle kunna sända mig en CD-skiva via telefon? På den första frågan svarade han att jag i så fall kunde skicka en faktura till dem (Expert Outlet, förstås inte värt ett skvatt idag), och på den andra lyckades jag inte få något svar alls.
.
 

Mercafreak

Avslutat medlemskap
Netgear har gratis support så det förstår jag inte. Har haft i många år . Har själv nyttjat den vid nått tillfälle.
 
ANNONS