Annons

Optik för studiofotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

erniiee

Medlem
Tjena !
har en liten fundering, eller efterlyser snarare lite goda tips och råd !
Håller på att bygga upp en studio, från grunden kan man säga, och har kommit till kamera delen så att säga. Är helt inne på en Nikon D800e då jag bara läst gott om den. har en D700 nu, men känner att jag behöver en extrakamera eftersom att fotandet är mitt jobb, och jag vill inte riskera att stå utan ifall att något skulle hända.

Men nu till saken, vad skulle ni tipsa mig om att ha för optik ? Har som det är nu ett fast nikkor 50 mm 1,8. Har även ett nikkor micro 60mm 2,8.
behöver jag en zoom av något slag ? Elle klarar man sig bra på fast optik ? :) vad tror ni ?
 

mulder90

Ny medlem
Tjena !
har en liten fundering, eller efterlyser snarare lite goda tips och råd !
Håller på att bygga upp en studio, från grunden kan man säga, och har kommit till kamera delen så att säga. Är helt inne på en Nikon D800e då jag bara läst gott om den. har en D700 nu, men känner att jag behöver en extrakamera eftersom att fotandet är mitt jobb, och jag vill inte riskera att stå utan ifall att något skulle hända.

Men nu till saken, vad skulle ni tipsa mig om att ha för optik ? Har som det är nu ett fast nikkor 50 mm 1,8. Har även ett nikkor micro 60mm 2,8.
behöver jag en zoom av något slag ? Elle klarar man sig bra på fast optik ? :) vad tror ni ?
Kör på ett 70-200, gärna nikons variant, ger dig allt du behöver. Skärpa, alla brännvidder osv! Annars saknar du kanske fast 85, eller fast 105.
 

Minita

Aktiv medlem
70-200 är inget allround objektiv i en studio så vida du inte kan ta ut svängarna ordentligt. Min studio är 6 x 4 meter och 24-70 sitter på nästan jämnt.
 
ANNONS