Annons

Fujifilm X-T1

Produkter
(logga in för att koppla)

Strömqvist

Aktiv medlem
Första officiella bilden finns nu till allmän beskådning.
Verkar bli en kompetent skapelse med diverse olika knappar/rattar för allt möjligt som tex ISO, slutare etc etc.
 

Bilagor

kaoriblast

Aktiv medlem
Första officiella bilden finns nu till allmän beskådning.
Verkar bli en kompetent skapelse med diverse olika knappar/rattar för allt möjligt som tex ISO, slutare etc etc.
Ser på sätt och vis ut som en korsning mellan Nikon DF och Sony A7, fast snyggare än bägge. Ser även snyggare ut än Olympus OM-D E-M1. Blir spännande att se specs.
 

Sabud

Aktiv medlem
Ser onekligen ut som en `kul´ kamera att använda. Med IBIS skulle den antagligen ta det mesta i det här segmentet. Snyggare än Df och jag gissar att den även kommer att kännas mer gedigen.

/Stephan
 

Twinsen

Ny medlem
Ser onekligen ut som en `kul´ kamera att använda. Med IBIS skulle den antagligen ta det mesta i det här segmentet. Snyggare än Df och jag gissar att den även kommer att kännas mer gedigen.

/Stephan
Fujifilm har ju en 5 axlad ibis i sin nya Finepix S1, så man kan ju hoppas :)
 

Sabud

Aktiv medlem

Twinsen

Ny medlem
Chansen är nog minimal, den här kameran har APS-C sensor och det verkar än så länge vara nära nog omöjligt att integrera IBIS i annat än `tjockkameror´.

Hur som helst, nya X-T1 och kommande 18-55/2,8 ser jag fram emot att få reda på mer om.

http://www.stevehuffphoto.com/2014/01/20/fuji-finally-nails-it-the-x-t1-seems-to-be-the-fuji-body-to-wait-for/

/Stephan
Olympus har en riktigt effektiv IBIS i sina m43 kameror t ex OM-D E-M5/1. Så nog verkar det möjligt.. Eller har jag missförstått nånting?
 

PMD

Aktiv medlem
Pentax och Sony har IBIS i sina APS-C-kameror. Deras bildstabilisering fungerar väl inte helt uselt? Även om de kanske inte är fullt i Olympusklass så tror jag att de fungerar rätt bra.

Spegel eller inte borde väl inte spela någon roll?
 

Sabud

Aktiv medlem
Hört talas om Pentax?? ;-)
Inga problem med IBIS och stora sensorer!
Tyckte jag skrev: förutom tjockkameror!
Pentax gör traditionella DSLR-kameror med APS-C sensor och har även gjort ett försök med den mindre smickrande K-01 (58mm tjockk ;)

En stor fördel med den nya generationens spegellösa kameror som kommit på bred front är att de kan byggas små och med kort djup. Sony NEX är kanske det bästa exemplet på detta. Dock så önskar jag även IBIS i en spegellös kamera med APS-C sensor utan att den blir löjligt tjock.
Tycker du att Pentax fortfarande är ett bra förslag?? ;-)

/Stephan
 
ANNONS