Annons
Gammal 2015-09-10, 16:39
Falumas

Bussmicke skrev: Jag som har en Olympus OM-D E-M1 kan framklalla i kameran. Dock har OM-D den egenheten att det skapas en Ny Jpeg för varje ändring jag gör..
Ja det tror jag säkert, men jag tror ändå att redigeringsmöjligheterna i kameran understiger redigeringsmöjligheterna i dom flesta redigeringsprogrammen. Dessutom är det oftast svårt på en så liten skärm att sätta skärpningen rätt.

/Karl
Gammal 2015-09-10, 16:50
PMD

Jag kan tänka mig att det kan vara användbart om man har missat att ställa in vitbalansen rätt. Då är det ju enkelt att låta kameran göra en JPEG med korrigerad vitbalans. Resten av bildparametrarna behöver man kanske inte ändra.

Efterbehandling är säkerligen bättre, men ovanstående är bättre än att inte ha det alls.
Gammal 2015-09-10, 21:49
Falumas

PMD skrev: Jag kan tänka mig att det kan vara användbart om man har missat att ställa in vitbalansen rätt. Då är det ju enkelt att låta kameran göra en JPEG med korrigerad vitbalans. Resten av bildparametrarna behöver man kanske inte ändra.

Efterbehandling är säkerligen bättre, men ovanstående är bättre än att inte ha det alls.
Det är ju få funktioner om dom nu inte råkar vara i vägen som är dåliga att ha.

Min Nikonkamera kan det också, men det var första gången jag använde funktionen nu när jag testade den. Första gången det blev en JPG-fil i min kamera också. :)

/Karl
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.