Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Kasch

Aktiv medlem
Jag har just beställt mitt tredje objektiv från dem och det har aldrig varit några problem. Bra service, de skickar en bild på paketet när det är klart med adressetikett och inga andra kostnader tillkommer. Sannolikt gråimport som sagt så man får nog lita till deras egna garantiåtagande. Det är väl den risk man får ta med köpet. Men som sagt, utmärkt service så långt.
 

sam_s

Ny medlem
Jag har just beställt mitt tredje objektiv från dem och det har aldrig varit några problem. Bra service, de skickar en bild på paketet när det är klart med adressetikett och inga andra kostnader tillkommer. Sannolikt gråimport som sagt så man får nog lita till deras egna garantiåtagande. Det är väl den risk man får ta med köpet. Men som sagt, utmärkt service så långt.
Tack för svar, beställde för några timmar sen. Ja man får ta det där med garantin som det kommer antar jag. Jag handlar nästan alla mina grejor hos cyberphoto, men det vart nästan 11 tusen billigare än vad det hade blivit där så det gick inte att låta bli helt enkelt. :)
 

PMD

Aktiv medlem
Man kan nog göra ganska stora reparationer för elva tusen om man inte orkar reklamera hos E-Infinity. :)

Vi håller tummarna för att du får din kamera levererad utan strul.
 

Damm på sensorn

Aktiv medlem
Har köpt två gluggar, första tog 7 dagar andra 10 kanske.
Enda jag kan anmärka på är emballering. Dem kör ett lager bubbelplast sen en svart plastpåse.
Inte direkt vad man är van vid i Sverige. Lite halvtrist med kantstötta kartonger.
 

BoJohan

Aktiv medlem
Kameran jag köpte var paketerad i en kartong (utöver originalförpackningen) och sedan inplastad, inga stötta hörn då iaf.
 

Skabet

Medlem
Tja, jag o en polare köpte för några veckor sedan varsin A7R2. Den kom som utlovat... Nu väntar vi båda på FE 70-200/4 från dom. Leveransbekräftelse från DHL kom igår :)

/Stefan

Är det priset som listas som gäller även på ebay? Ingen Moms eller importavgift?
Står att kameran som jag tittat på skickas ifrån Irland men är den förtullad där då?
Har mailat dem men inte fått svar.
 

Skabet

Medlem
Gör man den inställningen i paypal-appen?
Jag brukar föra över pengar till Paypal från min internetbank som en vanlig fakturabetalning och då vet jag inte vilken valuta pengarna landar som när de kommer in i Paypal.

...och måste man betala med Paypal? Inte kort?

Tillkom det några avgifter såsom moms eller importavg för din 5d mark iv?
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Är det priset som listas som gäller även på ebay? Ingen Moms eller importavgift?
Står att kameran som jag tittat på skickas ifrån Irland men är den förtullad där då?
Har mailat dem men inte fått svar.
Ja inget extra tillkommer. Varför undrar du hur den kom till Irland? Ställer du samma frågor i svensk butik hur deras kameror kom dit?
Allt har gått lagligt till. Grå import är inte olagligt.
 

Skabet

Medlem
Ja inget extra tillkommer. Varför undrar du hur den kom till Irland? Ställer du samma frågor i svensk butik hur deras kameror kom dit?
Allt har gått lagligt till. Grå import är inte olagligt.
För att dem kan ha ett lager med icke förtullade grejer och sedan skicka dem och då är varan inte inom eu.
Ja har du problem med det?
Det klart att man vill veta så mkt som möjligt när inte tillverkarens garanti gäller.
 

Third eye

Aktiv medlem
Som någon tidigare skrev, låt kreditgivaren stå för valutaomvandlingen istället för paypal.
Beställde precis en Feiyutech a2000 gimbal-kit från e-infinity.
Paypal ville ta 7100kr medans när jag ändrade paypalkontot till att kreditgivaren (mastercard) skulle växla så blev det 6700kr.
En inte obetydlig summa pengar :)
 

cardazio

Aktiv medlem
Kan man ha det? Är inte det som kallas smuggelgods?
Ja/Nej :p

Du kan placera varor på ett tullager inom EU fram till dess att du väljer att importera, återexportera, destruera eller överlämna äganderätten till tullverket. Fördelen är att varorna kan befinna sig i EU, men du kan vänta med att förtulla in och därmed skjuta på importmoms och tullavgifter till dess att du har en kund för varorna.

Tidigare kunde man även utföra visst arbete innan man importerade varor (t.ex. förpacka varor tillsammans för att få andra mer fördelaktiga varukoder, men jag tror man tagit bort den möjligheten eller i alla fall begränsat den).

Att kringå tullförfaranden (regelrätt import t.ex.) eller använda sig av felaktiga uppgifter för att undvika kontroller m.m. bör kunna räknas som att smuggla.

Kuriosa: Om ett tullager lämnar ut varor till dig som inte är förtullade är de skyldiga att betala alla relaterade avgifter. Kommer inte ihåg termen, men eftersom det kommer finnas en diff i deras lagersaldo kommer de få betala avgifter när avstämning av lagret sker. Var med om det en gång på jobbet och de som hade tullagret var rätt kaxiga fram tills de hörde att tullverket var inblandade :p.
 

JakobN2

Ny medlem
Alla ni som nyligen har beställt, alltså ni som beställde i oktober typ, gick allt som det skulle för er? Tänkte beställa imon eller nästa dag så vill bara ha en egen upplevelse för att lugna nervrerna!

Mvh
 

Third eye

Aktiv medlem
Alla ni som nyligen har beställt, alltså ni som beställde i oktober typ, gick allt som det skulle för er? Tänkte beställa imon eller nästa dag så vill bara ha en egen upplevelse för att lugna nervrerna!

Mvh
Jag fick mitt paket idag (Feiyutech a2000 combo) från E-infinity, köpte på bejjan då de inte hade den på hemsidan, lite mager information men det blev till det bättre (väska ingick, stog inget om det).
Jag lät mastercard sköta valutan istället för Paypal, skiljde 400kr.
När paketet gick iväg fick jag mail med foto på paketet och adresslapp.
Beställde förra måndagen men paketet låg i Bryssel hela helgen så det kom idag.
Jag är välldigt nöjd och tror mig våga köpa en A7r2 jag haft ögonen på.
Lycka till :)
 

Hagi

Ny medlem
Alla ni som nyligen har beställt, alltså ni som beställde i oktober typ, gick allt som det skulle för er? Tänkte beställa imon eller nästa dag så vill bara ha en egen upplevelse för att lugna nervrerna!

Mvh
Jag beställde en Fujilfilm X100F den 30 september och kunde hämta ut den fem dagar senare (DHL Express). I går beställde jag ett objektiv och idag fick jag besked om att ordern är expedierad. Väntar bara på sändningsnumret.
 

pela04

Ny medlem
Är det nån av er som beställt Sony prylar som har haft nån kontakt med Sony , hur de ställer sig till reparation av "grå-import", frågan gäller inte garanti rep. direkt utan vanlig service /rep. Har ju hört att tex Nikon USA, inte ens vill röra grå importerade grejer.

Mvh Peter
 

lonian

Aktiv medlem
Budade på ett nikon 50mm på tradera men förlorade aktionen.

Då gick jag in på e-infinity. Såg att priset på ny glugg var densamma som traderavinnaren får betala för ett begangnat.

Nu är min första beställning gjord. Jag börjar smått för att känna på hur smidigt det går. Såg massor av objektiv jag vill köpa i framtiden.
 

lonian

Aktiv medlem
Fick mitt paket igår och ett fint exemplar av optiken jag beställt. Inga konstigheter.
Däremot fungerade inte spårningsnumret som jag fick, möjligen kom det aldrig in i postsystemet.
Men beställd den 2/12 och fick ut paketet den 19/12.
 

martinot

Aktiv medlem
Fick mitt paket igår och ett fint exemplar av optiken jag beställt. Inga konstigheter.
Däremot fungerade inte spårningsnumret som jag fick, möjligen kom det aldrig in i postsystemet.
Men beställd den 2/12 och fick ut paketet den 19/12.
Fint - grattis till tidig julklapp! :)

Bra om fler kan rapportera här i tråden (både + & -) om deras erfarenheter.
 
ANNONS