Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

TAMRON AF 70-300mm på Panasonic GH4?

Produkter
(logga in för att koppla)

latency

Ny medlem
Hej!

Jag är sugen på att införskaffa TAMRON AF 70-300mm till min GH4, men vet inte vilken adapter jag behöver. Metabones Speedbooster är på tok för dyr. Finns andra alternativ och vilken variant av adaptern ska jag ha för att det ska passa min GH4? Är lite lost på hur man ska tänka för att det ska passa. Tycker de flesta adaptrar/boosters är riktade mot Canonobjektiv eller vintageprylar.
 

Kjell Andersson

Aktiv medlem
Tamron objektivet som är ett mycket billigt objektiv och inte så jättebra, skall man sen lägga tusenlappar på adapter då finns det ju olympusobjektiv som passar direkt och förmodligen är bättre till samma totalsumma. Jag skulle i så fall kolla begagnatmarknaden först.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Tamron är gjord för att belysa en yta som är 4x så stor som m43. Det gör att upplösningsförmåga per ytenhet behöver vara lägre än de ansedda för m43 från början. Jag skulle tro att det är mycket bättre att införskaffa objektiv gjorda för m43 som t ex 100-300 pana eller 75-300 Oly.
 

KarlE

Aktiv medlem
Dessutom så funkar ju inte AF med en sån glugg. Köp en som är avsedd för m43 beg så är dom överkommlga i pris plus att vikt o storlek är betydligt trevligare
 
ANNONS