Annons

Canon DPP Express släppt

Produkter
(logga in för att koppla)

PeterWem

Aktiv medlem
Från och med oktober ska Canon ta ut en prenumerationsavgift för DPP Express när version 1.2 släpps. Står prenumeration på en sida, betalapp på en annan.

Hade det fungerat för Android och med stöd för CR2 skulle jag kunna betala för en månad när jag är på resande fot utan dator.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Finns det ens någon som arbetar med foto och använder kamerans egna app för att hantera bilder?

Varför skulle man då vilja betala för det?
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Från och med oktober ska Canon ta ut en prenumerationsavgift för DPP Express när version 1.2 släpps. Står prenumeration på en sida, betalapp på en annan.

Hade det fungerat för Android och med stöd för CR2 skulle jag kunna betala för en månad när jag är på resande fot utan dator.
Nu är Canon ute på tunn is. Deras tyngre DPP4 som har oändligt mycket mer funktioner (och tar alla filformat) är gratis medans en bantad telefon-app skall kosta pengar.

Dock har jag sedan länge efterlyst en STOR omarbetning av DPP. Att nå upp till LR's gränssnitt, vettigare hantering av färger, brusreducering och skärpa. Kort sagt...ett LR med DPPs bildmotor. Det hade jag betalat bra för.
 

PMD

Aktiv medlem
Nu är Canon ute på tunn is. Deras tyngre DPP4 som har oändligt mycket mer funktioner (och tar alla filformat) är gratis medans en bantad telefon-app skall kosta pengar.
I de flesta programvarusammanhang är mobiltelefonmarknaden större än datormarknaden och Canon kanske tror att så är fallet här också. I så fall är ju intjäningspotentialen större om de tar betalt för mobilversionen.
 
ANNONS