Annons

Varning för Rajala Foto

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mesch

Aktiv medlem
Hela den här tråden är lite mysko. En del har blivit illa behandlade, framförallt på webben och telefon och ger uttryck för det. Andra försvarar företaget som om de hade aktier i det.

Att inte svara på telefon, ha felaktiga lagersaldon och inte hålla leveransdatum är väldigt oseriöst. Det hjälper inte att butiken är bra.

Det verkar ju dessutom inte vara något tillfälligt problem.

Tycker rubriken är ok.
 

Ogg

Aktiv medlem
Då skulle han döpa tråden till , Hur jag har blivit bemött av Rajala som kund

Varning för Rajala borde redigerats bort av Fotosidan från början
För att specificera det hela så borde tråden kanske döpts till "Varning för Rajalas nätbutik, lagerstatus, obefintliga telefonkontakt, obefintliga mailkontakt"?

Eller är det så att man inte skall få nämna ett företag tillsammans med något negativt i en rubrik?
 

herodes

Aktiv medlem
För att specificera det hela så borde tråden kanske döpts till "Varning för Rajalas nätbutik, lagerstatus, obefintliga telefonkontakt, obefintliga mailkontakt"?

Eller är det så att man inte skall få nämna ett företag tillsammans med något negativt i en rubrik?
Jag har själv vid flera tillfällen råkat ut för att lagersaldot varit missvisande. Man har vid kontakt då sagt att det finns i lager i någon av deras butiker som inte nödvändigtvis innebär i Sverige och att det då kan ta ett antal dagar tills dess att vara kommit till Sverige. Så för att vara säker bör man ringa och kolla var varan finns i lager om man har bråttom.
 

Ogg

Aktiv medlem
Jag har själv vid flera tillfällen råkat ut för att lagersaldot varit missvisande. Man har vid kontakt då sagt att det finns i lager i någon av deras butiker som inte nödvändigtvis innebär i Sverige och att det då kan ta ett antal dagar tills dess att vara kommit till Sverige. Så för att vara säker bör man ringa och kolla var varan finns i lager om man har bråttom.
Jag har vid kontakt även fått reda på att det inte nödvändigtvis finns i lager i någon butik.
Det fanns i lager när de uppdaterade saldot senast.

Jag tycker inte man skall visa upp ett lagersaldo som inte stämmer på nätet.
Om man inte kan underhålla det automatiskt så får man sätta ett datum då lagersaldot senast uppdaterades.

Varje gång jag försökt ringa dem har jag varit tvungen att ringa minst fem gånger innan jag kommit fram. Om det är fredag så ligger det mer på 10-15 ggr.
Telefonkö kan jag leva med, men att behöva sitta och ringa gång efter gång för att de har kunder i butiken är inte godkänt för en nätbutik.

Jag har varit inne i deras stockholmsbutik. Den är jättebra, personalen är helt ok.
Men det de flesta är sura över är Rajalas nätbutik och möjligheter till kontakt om man inte går in i deras butiker.
 

Orfeous

Aktiv medlem
Hela den här tråden är lite mysko. En del har blivit illa behandlade, framförallt på webben och telefon och ger uttryck för det. Andra försvarar företaget som om de hade aktier i det.

Att inte svara på telefon, ha felaktiga lagersaldon och inte hålla leveransdatum är väldigt oseriöst. Det hjälper inte att butiken är bra.

Det verkar ju dessutom inte vara något tillfälligt problem.

Tycker rubriken är ok.
Jag håller med dig i ditt inlägg!
Varför kan de inte ta in en praktikant eller något som svarar på mail?
Verkar ju som ingen har tid att svara först efter ett par veckor ibland.
 

MrDip

Aktiv medlem
För att specificera det hela så borde tråden kanske döpts till "Varning för Rajalas nätbutik, lagerstatus, obefintliga telefonkontakt, obefintliga mailkontakt"?

Eller är det så att man inte skall få nämna ett företag tillsammans med något negativt i en rubrik?
Det tråkiga är att ett företag kan råka illa ut när rubriker som denna hamnar på forum med mycket trafik(e.g Fotosidan), eftersom en sökning på Google då visar rubriken med stora blå bokstäver på första sidan.

Det må vara befogat i detta fall men det kan lika gärna slå fel när en av kanske hundratals kunder känner sig orättvist behandlat.

Nej jag jobbar inte på Rajala, Ja jag har drabbats av en felaktig rubrik, som dessutom ligger kvar på Googles första sid trots att ärendet är löst sedan 3 år.
 

Anders Östberg

Guest
Det är väldigt jobbigt att bli av med gammal info, jag har själv strulat i flera år med att jaga ett felaktigt telefonnummer till min firma som poppar upp med jämna mellanrum på nätet.


Problemet med dåliga omdömen som lever kvar visar ju bara att det är god strategi att ha så bra kvalitet och kundservice som möjligt så man minskar risken att dom uppstår till att börja med. Rajala och deras personal (Stockholm) är enligt min erfarenhet ojämna, ibland fungerar det fint, ibland går jag ut ut butiken väldigt irriterad av slappt eller arrogant bemötande. Deras websida med påhittade leveranstider (tillgänglig: direkt) är ett skämt.
 

Christer5

Avslutat medlemskap
Om man söker på nätet efter Rajala Foto så kommer "Varning för Rajala foto" upp.

Tycker att straffet är för stort då många tycker att Rajala är okey.
 

Ogg

Aktiv medlem
Om man söker på nätet efter Rajala Foto så kommer "Varning för Rajala foto" upp.

Tycker att straffet är för stort då många tycker att Rajala är okey.
Så du menar att bara för att ett antal människor tycker att Rajala är okey så skall alla som är missnöjda vara tysta?
Jag personligen missade en födelsedagspresent som jag köpte 4 veckor innan födelsedagen, som skulle finnas i lager, för att de inte kunde hålla lagersaldo och inte gick att få tag på.

Jag tycker att det är helt rätt att synliggöra problemen hos en nätbutik som ljuger om sitt lagersaldo, tar 3-4 veckor på sig att svara på mail, inte ens har en telefonkö.
 

raddaddy

Medlem
Rajala

Undrar vem som saknar kunskap när Magnus skrev "försöker man ringa är det antingen telesvar eller upptaget "

//Niklas
Sorry I write in English, I am too sensitive for my errors to write in Swedish: my message:
Rajala is the biggest in Finland, no worry about going out of business. As you know, we finns are a bit slow..I think they should be reminded that you Swedes are quite swift, if no reply, you go to the next... As business is increasing in Finland for them (Because of the russians) by leap and bounds, maybe they are a bit flegmatic towards the west... best regards JW
 

MattiasBredberg

Aktiv medlem
Sorry I write in English, I am too sensitive for my errors to write in Swedish: my message:
Rajala is the biggest in Finland, no worry about going out of business. As you know, we finns are a bit slow..I think they should be reminded that you Swedes are quite swift, if no reply, you go to the next... As business is increasing in Finland for them (Because of the russians) by leap and bounds, maybe they are a bit flegmatic towards the west... best regards JW
Onoff var ju rätt stora också.

Håller med om att de är väldigt svåra att få tag i. Jag skull inte köpa något från deras nätbutik.
Jag har däremot aldrig varit inne i deras fysiska butiker.
 

solvargen

Aktiv medlem
Håller med om att de är väldigt svåra att få tag i. Jag skull inte köpa något från deras nätbutik.
Jag har däremot aldrig varit inne i deras fysiska butiker.[/QUOTE]

Tycker faktiskt att varningen är korrekt. Har suttit funderat flertalet veckor över vilken utrustning som passar mig bäst för tillfället. Ska resa inom en 3veckors period och skulle det vara så att man beställt&betalt men inte fått hem beställningen undrar man faktiskt...vad kommer ske då?? Kanske är det bäst att åka till butiken i Malmö så att man vet man får sina varor innan resans gång..det är ju bara 60mil t&r Göteborg!!!
 

Christer5

Avslutat medlemskap
Håller med om att de är väldigt svåra att få tag i. Jag skull inte köpa något från deras nätbutik.
Jag har däremot aldrig varit inne i deras fysiska butiker.
Tycker faktiskt att varningen är korrekt. Har suttit funderat flertalet veckor över vilken utrustning som passar mig bäst för tillfället. Ska resa inom en 3veckors period och skulle det vara så att man beställt&betalt men inte fått hem beställningen undrar man faktiskt...vad kommer ske då?? Kanske är det bäst att åka till butiken i Malmö så att man vet man får sina varor innan resans gång..det är ju bara 60mil t&r Göteborg!!![/QUOTE]

Det är ju inte något tvång att handla hos Rajala,bor man i Göteborg finns det flera alternativ att köpa hos.
 

stambea

Aktiv medlem
Beställde ett objektiv från dem igår. Det stod "Tillgänglighet: direkt" på deras sida. Sen fick jag mail att de inte hade objektivet i lager.

Blir irriterad på sånt!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS