Annons

Var börjar man bäst, hela Lightroom CC eller endast för mobilen?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snapphane

Aktiv medlem
Har sedan jag började fotografera varit sugen på att "göra det på riktigt", dvs använda RAW och Lightroom. I vart fall till viss del. Men dels är det tid som spelar in och dels är det pengar. Mobilen och appen Snapseed är där man främst lekt med bildbehandling, det är så mycket smidigare.

Nu har jag en ny mobil som stöder just RAW och ovanpå det är man föräldraledig och har både lite mer tid och tar en massa långa promenader om dagarna. Så börjar utforska denna världen igen i större utsträckning. Tog en titt på Lightroom till mobilen igen och det har hänt en del sen sist. Nu kan man i stort sett använda hela appen utan kostnad.

Jag funderar nu på att kanske börja betala och leka med bildbehandling här under våren. En licens till mobilen är 50 kronor i månaden och hela CC är inte så mycket dyrare egentligen. Kostar väl 120 eller 150 och då ingår även vanliga Photoshop. Och då kan man leka lite med den stora datorn med. Även om man bara håller sig till mobilbilder kan det kanske vara värt det?

Vad tycker ni som har erfarenhet av mjukvaran? Är det värt med en mobillicens för 50 spänn eller ska man satsa på den stora? Eller har ni tips på annan mjukvara som är bra att testa?

Kan väl avsluta med att lägga in två bilder. En där jag använt Snapseed och en där jag provar Lightroom. Tack på förhand!
 
ANNONS