Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Färgband i bild

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hej! På en fotografering jag gjorde nyligen fick en (1) bild märkliga färgband i sig enligt bifogad miniatyr.
Vad ska vi tro - fel av kameran eller minneskortet?
Kameran var en en Nikon D850.
Minneskortet ett sproilans nytt 120 GB Sony XQD.
 

Bilagor

cardazio

Aktiv medlem
Hej! På en fotografering jag gjorde nyligen fick en (1) bild märkliga färgband i sig enligt bifogad miniatyr.
Vad ska vi tro - fel av kameran eller minneskortet?
Kameran var en en Nikon D850.
Minneskortet ett sproilans nytt 120 GB Sony XQD.
Jag har enbart stött på det efter att ha fört över filer till datorn (förde över igen så var de ok) Bilderna var då helt ok på minneskortet men ej på hdd. Har du kollat direkt via kameran (skärm /kopplat usb till kamerans läsare)?
 

Ventures

Aktiv medlem
Jag har också råkat ut för detta vid ett par tillfällen. Bilden är Ok på minneskortet. Det verkar ha hänt vid överföringen för laddar man in filen igen så är den ok.
 

Der Steppenwolf

Aktiv medlem
Kan vara överföringen men jag har fått exakt samma sak när en av mina SD kort gav upp.
Det var 3 år sedan och jag var så glad att ha haft en D7200 som hade dubbla SD platser annars hade jag varit rökt.
Kolla din SD kort mao !
 
ANNONS