Annons

Avancerat bilddatabasprogram?

Produkter
(logga in för att koppla)

hyperfly

Medlem
Har sökt igenom forumet och läst alla trådarna om bilddatabaser, men har inte hittat någon som sökt det jag söker.

Jag har ett stort bildarkiv från Elitserien i ishockey som utökas med 150-400 bilder i veckan som oftast. Som det är nu ligger de i mappar på en extern hårddisk, utan några taggar. Jag vill tagga dessa så att jag t.ex. kan söka fram en spelare och få fram alla mina bilder på denne. Jag inser att detta kommer ta enormt lång tid, men det får det vara värt.

Jag praoade för DN för många år sedan och de hade då ett otroligt bra bildhanteringsprogram som jag tror var länkat till någon bildbyrå, om det inte var deras egna vill säga. Man sökte enkelt och fick fram bilderna som matchade kriterierna.

Jag söker efter ett sånt program, där bilderna laddas upp på smidigt sätt till en server och sedan kan sökas efter genom ett program. Genom att sen skicka länk till programmet ska andra kunna få login och kunna söka i mitt bildarkiv.
Det finns webb-baserade såna här som tagits upp i olika trådar, jag är alltså ute efter ett som är baserat i ett program.

Någon som har något tips? Stort tack på förhand!
 
ANNONS