Annons

DA15/4 Limited

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnus W

Aktiv medlem
Två olika rekommenderade utpriser anges:

650$ = 5985:-
570£ = 7380:-

Nu får jag ont i plånboken ...

-- MW
 

Bofoto2

Aktiv medlem
I min brukar det svida, risken är att priset blir runt 8000:-. I så fall får vi se om K30D + 18-55an svider värre, så det kan bli en prisdumpad K20D med 18-55an i sommar för mig. för det är inte 100% säkert att K30D faller mig på läppen.

Men nu så är det DA15/4 som jag dreglar över, helst i silver.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
6000:- för DA15 och jag skulle köpa, men kanske 9000:-, nej svider för mycket.
Då väntar jag på K30D istället, och kanske köper K20D med kiten för under halva priset mot K30D(kanske uppåt 16-17000:) istället...

I övrigt är det tunt på objektiv framöver, 60-250 måste konstrueras om står det nu, men den står för lansering i vår:
http://www.pentax.jp/english/imaging/digital/lens/roadmap.pdf

Gissar att Pentax tar fram nya gluggar åt Samsungs NX, därav fördröjningar med nya DA gluggar. Annars fattas det framöver: DA20/2*, DA10(rakteknande), DA135, en bra spegeltele till överkomligt pris och en längre brännvidd.
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Enligt Focustrading blir priset runt 9000:-
Mer bilder på gluggen finns på Neds hemsida:
http://nedbunnell.blogspot.com/

9000:- är för mycket för min ekonomi, och priserna kanske stiger. I alla fall om vi bara har sett början på lågkonjunkturen.
 

bildmal

Aktiv medlem
Enligt Focustrading blir priset runt 9000:-
Mer bilder på gluggen finns på Neds hemsida:
http://nedbunnell.blogspot.com/

9000:- är för mycket för min ekonomi, och priserna kanske stiger. I alla fall om vi bara har sett början på lågkonjunkturen.
Gluggar brukar väl sjunka i pris efter något år. Och återfår kronan dessutom sitt forna värde så kommer den nog ner på en 6-7 tusen iaf. Man får leva på hoppet...
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Gluggar brukar väl sjunka i pris efter något år. Och återfår kronan dessutom sitt forna värde så kommer den nog ner på en 6-7 tusen iaf. Man får leva på hoppet...
Visst, men en pessimistisk bedömning och med tanke på att vi är ett exportland, så har vi bara mjukstartat på lågkonjunkturen.Men tittar man på övriga DA Limited, 21an går på 7 och DA70 på drygt 7000, så är inte 9000 konstigt för DA15 som oxå innehåller AL och ED linser. Den kanske säljer mindre än DA40 och DA70 oxå...
 

bildmal

Aktiv medlem
Visst, men en pessimistisk bedömning och med tanke på att vi är ett exportland, så har vi bara mjukstartat på lågkonjunkturen.Men tittar man på övriga DA Limited, 21an går på 7 och DA70 på drygt 7000, så är inte 9000 konstigt för DA15 som oxå innehåller AL och ED linser. Den kanske säljer mindre än DA40 och DA70 oxå...
Äh, kom igen nu och va lite optimistisk. Det är ju fredag!
 

Bofoto2

Aktiv medlem
Äh, kom igen nu och va lite optimistisk. Det är ju fredag!
Men nu är det Måndag, och ekonomin kommer att sjunka, speciellt om Saab/Volvo läggs ner. Då har vi i stort sett bara papper, järnmalm 0ch lite Sandvik och Erikson kvar...
En tröst är att det går dåligt i övriga världen oxå...
Och den riktiga trösten kommer om 3-5 år(förutsatt att Saab/Volvo är kvar, då stiger kronan så att DA15 sjunker från 9-12000:- till 4-5000:-.
 

Aristoteles

Aktiv medlem
Något nytt om releasedatum och pris? Någon? Om priset hamnar runt 9000:- blir jag inte glad, hade hoppats på runt 5000:-
 
ANNONS