Annons

The studio!

Produkter
(logga in för att koppla)

popboydeluxe

Aktiv medlem
Är det bara jag som på senaste tiden blivit så sjukt allergisk av att se alla dessa bilder som tagit hos någon av THE STUDIOS-anläggningar här i Sverige. Det är ju så sjukt värdelösa bilder som folk sedan betalar hundratals kronor för, 400 kr per OREDIGERAD bild tar dom.

Varför vänder sig folk till dessa lallare? Man kan ju likagärna gå till en automat.
 

Maxieboy

Aktiv medlem
Är det bara jag som på senaste tiden blivit så sjukt allergisk av att se alla dessa bilder som tagit hos någon av THE STUDIOS-anläggningar här i Sverige. Det är ju så sjukt värdelösa bilder som folk sedan betalar hundratals kronor för, 400 kr per OREDIGERAD bild tar dom.

Varför vänder sig folk till dessa lallare? Man kan ju likagärna gå till en automat.
Folk som du och jag marknadsför oss för dåligt. Därför!
 

DaveSpruce

Medlem
Varför och mot vem rantar du? Företagen som har detta som affärsidé, fotograferna/personalen som jobbar där eller folket som går dit? Förstår inte riktigt vari ditt problem ligger? Efterfrågan finns och folk är tydligen villiga att betala för produkten. Behovet tillses av smarta företag som tjänar pengar på det och detta ger i sin tur arbete till fotografer, stylister, makeup-artister samt andra som hellre plåtar än jobbar lager och väntar på sitt stora "break" för att betala hyran..

Så vari ligger problemet? Innan du rippar in i mig kan jag tillägga att jag inte jobbar, har varit på eller känner någon som jobbar på The Studio
 

Kinkladze

Aktiv medlem
Varför och mot vem rantar du? Företagen som har detta som affärsidé, fotograferna/personalen som jobbar där eller folket som går dit? Förstår inte riktigt vari ditt problem ligger? Efterfrågan finns och folk är tydligen villiga att betala för produkten. Behovet tillses av smarta företag som tjänar pengar på det och detta ger i sin tur arbete till fotografer, stylister, makeup-artister samt andra som hellre plåtar än jobbar lager och väntar på sitt stora "break" för att betala hyran..

Så vari ligger problemet? Innan du rippar in i mig kan jag tillägga att jag inte jobbar, har varit på eller känner någon som jobbar på The Studio
Jag ser två frågor.

Är det någon mer än TS som blir "allergisk" mot detta företag?

Varför är de så populära?
 

DaveSpruce

Medlem
Och jag svara på en av de.. Det är en smart affärsidé som det uppenbarligen finns efterfrågan på..

Kan jämföra det med piss-pop-house a lá David Guetta.. Det är helt VÄRDELÖS musik som han snickrar ihop (och vilken annan bedroom producer som helst) på 10 minuter. Han hyr in en redan känd och omtyckt (av det kommersiella folket) artist som sjunger lite ostiga slingor, och öser det på alla radio och tv-kanaler. BAM så har han en hit som han tjänar massa massa pengar på. Är det bra? Nej. Köper folk det? Ja.. Deal with it..

Men det fina är att man inte behöver lyssna på det om man inte vill. Det finns annan musik. Samma med "The Studio bilder". Du behöver inte kolla på de. Så sliper man gnälla och reta sig på det också..
 

Anders Östberg

Guest
Sura rönnbär?

Har dom kunder så måste dom ju ha en produkt som folk vill ha, eller hur? Kanske är det det du är allergisk emot snarare än bildkvalitén? Det står dig ju fritt att komma med ett bättre erbjudande så kanske folk går till dig istället. ;-)
 

Kinkladze

Aktiv medlem
Jag måste säga att jag personligen inte har någon åsikt om varken deras foton eller om folk använder sig av deras tjänst. Har inte sett nåt de gjort heller.

Fast bara för att det är framgångsrikt betyder ju inte det att man inte får kritisera deras produkt. Om de målar upp sin verksamhet som både professionellt och kreativt så får man ju vara beredd på att folk bedömmer kvaliteten. Särskilt om de tar ett högre pris än vad produkten är värd, då är det ju till och med viktigt att poängtera detta.

Men du har ju såklar en poäng David.
 

Anders Östberg

Guest
...
Särskilt om de tar ett högre pris än vad produkten är värd, då är det ju till och med viktigt att poängtera detta.
...
Vad produkten är värd är väl upp till kunden - för dom som köper är den ju uppenbarligen värd priset.
 

fina

Aktiv medlem
En liten sidfråga så här... någon som vet vad fotografer (men även stylister, makeupartiser) tjänar på hos tex the Studio? Är det mäklarföretagsockerlöner eller lite mer rimligt? Lite nyfiken...
 
ANNONS