Annons

Mäklarfotografering? Det finns seriösa alternativ.

Produkter
(logga in för att koppla)

abbeman

Aktiv medlem
Jag jobbar med mäklarfotografering åt företaget Husfoto och har aldrig riktigt förstått den negativa stämpeln som den här typen av fotografering har fått, inte förrän nu vill säga.

Jag träffade häromdagen en fotograf som jobbade med ett annat företag i samma bransch, ja ett av de där företagen som ofta dyker upp i samband med ”orimlig ersättning”, ”usla avtal”, ”dåliga arbetstider” osv. De som den här fotografen berättade gjorde mig rent ut sagt jävligt förbannad, att en persons yrkesskicklighet kan värderas så lågt är i sig skamligt, men att dessutom själva personen verkar vara värd ännu mindre är tragiskt.

Vi kom fram till att jag fick 3ggr så mycket ersättning per uppdrag, till skillnad mot min ”kollega” har jag möjlighet att helt bestämma mina arbetstider och själv boka in mina uppdrag. Jag ingår i ett nätverk av andra fotografer som ständigt hjälper varandra vid t ex semestrar och sjukdom och inte minst träffas för att utbyta idéer och utvecklas tillsammans med företaget. När det gäller den andra fotografen så lät det mer som om denne blivit beodrad att jobba med munkavle och inte prata med varken mäklare eller andra fotografer.

Visst man väljer själv om man vill jobba under de här förhållandena och det är precis därför jag skriver det här, det finns faktisk alternativ där man kan jobba med mäklarfotografering som en seriös sysselsättning och under bra förhållanden. Va fan tänker ni, har han fått betalt för att skriva det här eller? Nepp det har jag inte. Jag skriver det här av två anledningar; för det första för att jag blev så jävla förbannad och att jag mer än gärna hjälper andra fotografer att fortsätta jobba med mäklarfotografering utan att bli nedtryckta i skona och få leva på vatten och bröd. För det andra tycker jag att Husfoto AB har gjort sig förtjänt av att en gång för alla slippa bli förknippad med andra ”slavdrivande” företag i samma bransch. Oavsett uppdragsgivare så är det vi fotografer som sitter på kompetensen och sköter vi bara våra kort rätt så inser både mäklare och uppdragsgivare att utan fotografer finns det ingen produkt att leverera, det är vi fotografer som har överläget i den här branschen, låt ingen få er att tro något annat.

Eftersom vi är ett nätverk av fotografer i Husfoto så vet jag att det finns en hel hög av oss här på fotosidan, det ska bli spännande och se om ni har samma uppfattning som mig.

Puuh skönt att skriva av sig lite, tack!
/Albin
 

popboydeluxe

Aktiv medlem
Ännu bättre är att helt enkelt jobba direkt mot kunden. Jag har flera fastighetsmäklare i Stockholm som kunder, jag jobbar direkt med dom, inget tjafs och inget skitsnack. Plus att min äldsta kund betala fakturan samma dag som jag skickar den. Fler fotografer borde försöka slå ut dessa företag som helt enkelt skiter i sina fotografer utan istället vända sig direkt till kunderna.
 

abbeman

Aktiv medlem
Ännu bättre är att helt enkelt jobba direkt mot kunden. Jag har flera fastighetsmäklare i Stockholm som kunder, jag jobbar direkt med dom, inget tjafs och inget skitsnack. Plus att min äldsta kund betala fakturan samma dag som jag skickar den. Fler fotografer borde försöka slå ut dessa företag som helt enkelt skiter i sina fotografer utan istället vända sig direkt till kunderna.
Ja visst det är absolut ett alternativ som jag också har övervägt. För min egen del var valet lätt; de kronor som jag skulle tjäna på att jobba direkt mot mäklarna är inget värt mot det jag får och kan utnyttja av min arbtetsgivare. Bara en sån enkel grej om jag vaknar med feber en morgon så har jag ett gäng fotografer att ringa som kan leverera exakt samma sak som jag levererar. Mäklarna skulle inte se skillnad om man nu av någon anledning inte vill säga att man är sjuk.
 

Przemek

Aktiv medlem
Verkligen trist att det finns sådana mellanhänder som utnyttjar folk sådär, jag skulle tro att den fotografen kommer att hoppa av och starta eget efter ett tag när han vet att han kan fixa jobbet helt på egen hand. Jag fotade själv åt en mellanhand ett tag men insåg att det är bättre att jobba direkt med mäklarna. Redigering klarar jag själv utan problem och boka in jobb kan man ju också göra själv, dessutom får man ju ett närmare samarbete med mäklarna då man själv håller kontakt med dem och slipper mellanhänder.

Det finns kanske arbetsgivare inom det här området som ger bra villkor och isf. kan man jobba med dem om man trivs, det viktiga är att man känner att man får tillbaka för det jobb man lägger ner.
 

c_boo

Aktiv medlem
Jag kör själv med Husfoto. Min tanke från början var att köra helt eget, då jag gillar den tanken, men det känns bra att ha ett varumärke i ryggen, vilket är en säkerhet både för mig och för mäklarna.

Den lilla andel som Husfoto tar i arvode tycker jag betalar igen sig ganska snabbt med allt som man får hjälp med. Jag kan ägna mig åt fotograferingen och slipper hålla koll på hur många uppdrag som jag gjort åt mäklarna. Alla bilder levereras enkelt via ordersystem och jag har kollegor som man kan lära sig saker av och utvecklas.

Jag har ingen som helst längtan att köra helt själv mot mäklarna, inte så länge som jag kan jobba med Husfoto.
 

Peter Sundell

Aktiv medlem
Husfoto är mitt val!

Jag instämmer med mina kollegor på Husfoto, det finns bara 2 alternativ för min egen del, 1 att köra helt själv mot Kunderna= Mäklarna, 2 att samarbeta i och med Husfotos Team, vilket blev ett lätt val för min egen del, jag valde alternativ 2.
Jag håller helt med Albin och Christian.
 

dandark

Aktiv medlem
Jag håller med albin och christian...
Även jag jobbar åt husfoto och har gjort det i ca ett och ett halvt år och har alltid sett det som en slags försäkring både för mina kunder och för mig själv att ha kolegor i samma företag som kan leverera samma tjänst att kunna luta sig mot ifall man får för mycket att göra eller om man blir sjuk eller om man vill ha semester någon vecka eller två om året ; )

Jag har aldrig kännt mig utnyttjad av min argentur, visst dom tar en liten bit av kakan men den skulle jag ju själv fått stå för om man tänker på all tid, fakturering, produktutveckling och allt annat runt omkring tar.
 

Janosh_Brewski

Aktiv medlem
Go Husfoto!

Jobbar oxå för Husfoto...
Jobbade först direkt mot mäklare men ångrar inte en sekund att jag börjat på Husfoto.
Förutom ordersystem och produktutveckling så tycker jag att nätverket är oerhört viktigt.
Har man problem eller behöver nåt tips så är det aldrig många minuter från ett svar, plus att det är ett väldigt härligt gäng.
Jag har ett nära samarbete med mäklarna och känner aldrig att Husfoto kommer mellan mig och min kund.
Sen som Albin säger, att kunna ha en backup- fotograf som kan leverera vid sjukdom eller liknade är oerhört mycket värt.

/jonas westling
 

baziq

Medlem
Husfoto en självklarhet.

En viktig faktor att komma ihåg är att vi som arbetar inom Husfoto inte förstör för varandra.
Jag har kompisar som arbetar med konkurrerande företag och där fungerar det som så att; är du bäst så har du flest uppdrag. Fotograferna tävlar mot varandra trots att de tillhör samma "gäng"

Under en händelse i vintras så gick både min kamera, objektiv och stativ sönder mitt under en fotografering. Jag var 9 mil hemifrån där jag hade mitt backup och jag hade 4 uppdrag kvar att fotografera. Ett samtal till Husfoto och en kvart senare kunde jag fortsätta fotografera.
Det ordnade sig både med kamera,objektiv och nytt stativ.

Att fotografer som arbetar åt konkurrerande företag arbetar för en tredje del av det jag får är jobbigt att höra. Som fotografer är vi en utsatt grupp som många gånger behandlas illa av olika företag. Många säljer sig billigt och arbetar för småpengar. Jag personligen lever väldigt gott på det jag fotograferar åt Husfoto.

Fotografer måste sluta sälja sig billigt. Det finns alternativ där man kan ha kvar sina kunder och få mer betalt.....
 

abbeman

Aktiv medlem
Roligt att det blev lite respons på tråden, kul att se alla kollegor här också, snart träffas vi live för en hejdundrande Kick-off!

Om det är någon som läser det här och sitter med riktigt usla arbetsförhållanden så är jag övertygad om att Husfoto och dess fotografer gärna hjälper er att ta med kunden och hela verksamheten till oss. Det finns inget som någon annan leverantör levererar som vi tillsammans inte kan leverera. Med andra ord kan mäklaren få samma produkt till samma pris, men med vetskapen om att deras favoritfotograf får en skälig ersättning och rimliga arbetsförhållanden. De får helt enkelt utan att behöva anställa, en personlig fotograf med massor av kompetens och resurser i ryggen. En massflykt från "slavdrivarna" skulle garanterat få hela branschen att ta en ordentlig funderare på vilka som egentligen sitter på makten, dessutom skulle de gynna oss fotografer och förhoppningsvis om inte vända så åtminstone stanna upp den negativa pristrend som varit ett tag i mäklarfotograferingsbranschen.

Jag hjälper i alla fall gärna till, skicka ett mail om ni funderar över något
/Albin
 

lumor_

Aktiv medlem
Hej på er!
Jag jobbade tidigare för ett av företagen som numera helt klart passar fint under stämpeln slavdrivare. Tidigare hade de skapliga förhållanden men de sade upp kontraktet med alla sina fotografer och erbjöd oss ett riktigt uselt nytt kontrakt en månad innan uppsägningstiden av det gamla skulle gå ut. I samma veva verkade det som att ledningen på mellannivå genomgick en omorganisation. De som verkade sjyssta försvann i alla fall från huvudkontoret och ersattes av andra (mer ekonomiskt inriktade om man ska uttrycka sig försiktigt). Kanske var det en nödvändig förändring för företagets fortlevnad, kanske inte.

Tycker synd om de fotografer som av en eller annan anledning kände sig nödgade att skriva under. De nya villkoren innebar kraftigt sänkt ersättning (för exempelvis ett 10-bilderuppdrag ungefär halverades ersättningen) och en jobbig konkurrenskausul som gör det omöjligt att behålla samma mäklarkontor ifall man exempelvis vill jobba med Husfoto eller direkt med mäklare. Det finns antagligen ytterligare alternativ.

Som tur var hade jag redan då en mycket god kontakt med mitt mäklarkontor och kunde strunta i mellanhänder. Jag tackar "slavdrivarna" för att de gav mig ovärderlig erfarenhet och hjälpte mig in på marknaden... :)

Jag skulle tro att det är rätt så svårt att komma igång på egen hand direkt mot mäklare (som hela tiden uppvaktas av fotografförmedlingarnas säljavdelningar). Om man ändå lyckas och vill vara utan mellanhand vore ett alternativ att samarbeta med en eller ett par andra frilansare och utbyta sjukfrånvaro- och semestervikariat med varandra.
 

Gareth Bagley

Ny medlem
Hej!

Jättekul att se att det är övervägande positiva tongångar gällande Husfoto.
Som representant för Husfoto så tänkte jag bara besvara några punkter och till att börja med så vill vi inte redogöra för några exakta ersättningsnivåer i ett publikt forum, med tanke på att konkurrensen är ganska tuff på marknaden idag, men självfallet så är det bara att kontakta oss direkt så får ni alla detaljer.

Anledningen till att Husfoto finns grundar sig i att när jag och min kollega en gång i tiden själv började bearbeta mäklarbranschen, insåg vi att det är riktigt tufft att ta sig in på marknaden, och vi såg Husfoto som ett sätt att hjälpa andra i liknande sits som kanske aldrig annars skulle fått chansen.
Vi har sedan vi startade Husfoto spenderat allt överskott på att utveckla konceptet och hjälpa så många fotografer som möjligt in på marknaden.

För att lyckas i mäklarbranschen på längre sikt så krävs många pusselbitar, och några av de viktigare är:
- Kontakter i branschen
- Att man är duktig på att sälja in sig själv
- Att man har ett arbetsflöde och en fototeknik som gör att man jobbar effektivt
- Ordning och reda på sina jobb, ordersystem och faktureringsrutiner för hantering av jobb
- Lösningar för om man blir sjuk eller vill åka på semester, eller kanske inte hinner med

Om man kan reda ut ovanstående punkter så ska man definitivt överväga att köra på egen hand, om inte så ska man överväga vad det är värt.

Vi på Husfoto har redan från början resonerat på det viset att vi vill att våra fotografer ska känna att den andel som går till oss ska komma tillbaka i en eller annan form, och aldrig kännas som en "onödig" kostnad.

Om ni har frågor är det bara att fråga på!

Mvh

Gareth Bagley/Husfoto
gareth@husfoto.se

0768 986506
 

retrodrottning

Ny medlem
Jag sade stopp.

Jag har i ca. 4 år arbetat som fastighetsfotograf. Jag har arbetat med två stycken stora leverantörer och till slut bestämde jag mig för att arbeta på egen hand.

Vare sig det är Zentuvo, SE360 eller de nya Husfoto och Diakrit kommer det aldrig att gynna fotografen.
I Zentuvo fick jag 545kr per uppdrag(15 bilder) och då behövde jag inte redigera bilderna själv.
I SE360 fick jag 605kr per uppdrag (15 bilder) och då behövde jag inte redigera bilderna själv.

Jag har varit i kontakt med Diakrit och Husfoto.
Diakrit betalar sina fotografer 450 kr per uppdrag som kan ta 1 ½ timme och då behövde jag inte redigera bilderna själv. Jag fick själv stå för resor i 15 mils radie och alltid vara tillgänglig.
Självklart tackade jag nej.

Husfoto betalar sina fotografer 80% av ordervärdet. Den kunden som var påtänkt att jag skulle ta hand om betalade 900kr för obegränsat antal bilder inkludera höghöjds bilder plus att jag fick redigera bilderna själv. Hela det arbetet skulle ge mig 720kr. Jag tackade nej.

Vikten av att tillhöra en grupp fotografer som kan rycka in vid sjukdom är oväsentlig. Om jag har kollegor som är fullbokade, kommer de då att avboka sina uppdrag för att hjälpa mig? Nej,det gör de inte.
Skulle min utrustning gå sönder under en fotografering så har jag råd att ha dubbla kameror, objektiv, blixtar och stativ.

Jag har satsat på att lära mig allt om branschen och tagit till mig alla erfarenheter jag kunde.
Jag skickade e-post till större kedjor av mäklare där jag erbjöd fotografering med en personlig fotograf.Jag fick en stor kund.
På platsen där jag bor har jag anlitat en fotograf som behöver extra jobb och som kan rycka in snabbt vid behov. Han får hela beloppet per fotografering.
Mina bilder redigeras utomlands för en kostnad på 11€ och är alltid färdiga 10 timmar efter uppladdningen.

Idag tjänar jag det dubbla än jag gjorde innan utan att tillhöra någon grupp eller företag och vill uppmana alla fotografer som i dag arbetar för något annat företag än sig själva att tänka om.

Låt inte någon annan bestämma hur du ska arbeta. De företagen du arbetar åt tjänar stora belopp och det är du som fotograf som får arbeta.

Du kan få det mycket bättre.
 

abbeman

Aktiv medlem
Jag har i ca. 4 år arbetat som fastighetsfotograf. Jag har arbetat med två stycken stora leverantörer och till slut bestämde jag mig för att arbeta på egen hand.

Vare sig det är Zentuvo, SE360 eller de nya Husfoto och Diakrit kommer det aldrig att gynna fotografen.
I Zentuvo fick jag 545kr per uppdrag(15 bilder) och då behövde jag inte redigera bilderna själv.
I SE360 fick jag 605kr per uppdrag (15 bilder) och då behövde jag inte redigera bilderna själv.

Jag har varit i kontakt med Diakrit och Husfoto.
Diakrit betalar sina fotografer 450 kr per uppdrag som kan ta 1 ½ timme och då behövde jag inte redigera bilderna själv. Jag fick själv stå för resor i 15 mils radie och alltid vara tillgänglig.
Självklart tackade jag nej.

Husfoto betalar sina fotografer 80% av ordervärdet. Den kunden som var påtänkt att jag skulle ta hand om betalade 900kr för obegränsat antal bilder inkludera höghöjds bilder plus att jag fick redigera bilderna själv. Hela det arbetet skulle ge mig 720kr. Jag tackade nej.

Vikten av att tillhöra en grupp fotografer som kan rycka in vid sjukdom är oväsentlig. Om jag har kollegor som är fullbokade, kommer de då att avboka sina uppdrag för att hjälpa mig? Nej,det gör de inte.
Skulle min utrustning gå sönder under en fotografering så har jag råd att ha dubbla kameror, objektiv, blixtar och stativ.

Jag har satsat på att lära mig allt om branschen och tagit till mig alla erfarenheter jag kunde.
Jag skickade e-post till större kedjor av mäklare där jag erbjöd fotografering med en personlig fotograf.Jag fick en stor kund.
På platsen där jag bor har jag anlitat en fotograf som behöver extra jobb och som kan rycka in snabbt vid behov. Han får hela beloppet per fotografering.
Mina bilder redigeras utomlands för en kostnad på 11€ och är alltid färdiga 10 timmar efter uppladdningen.

Idag tjänar jag det dubbla än jag gjorde innan utan att tillhöra någon grupp eller företag och vill uppmana alla fotografer som i dag arbetar för något annat företag än sig själva att tänka om.

Låt inte någon annan bestämma hur du ska arbeta. De företagen du arbetar åt tjänar stora belopp och det är du som fotograf som får arbeta.

Du kan få det mycket bättre.
Vad bra att du hittat den ultimata lösningen för dig. Jag jobbade också själv från början, men jag valde som sagt Husfoto framför detta, de procent av min intäkt som går till företaget i fråga "får jag tillbaka" i form av utrustning, utbildning, trygghet, uppbackning, kollegor osv. Men har du en trygg kund som det fungerar bra med nu finns det ju precis som du säger ingen anledning att ändra på det.

Lyckat till framöver!
 

retrodrottning

Ny medlem
Vad bra att du hittat den ultimata lösningen för dig. Jag jobbade också själv från början, men jag valde som sagt Husfoto framför detta, de procent av min intäkt som går till företaget i fråga "får jag tillbaka" i form av utrustning, utbildning, trygghet, uppbackning, kollegor osv. Men har du en trygg kund som det fungerar bra med nu finns det ju precis som du säger ingen anledning att ändra på det.

Lyckat till framöver!
Tack så mycket ;)
Det var ett tag sedan jag var i kontakt med er på Husfoto men vad jag kommer ihåg fick inte jag någon utrustning, utan jag fick själv stå för det bortsett från mast som jag fick betala 5000kr för, men som jag hittade på nätet för 3500kr på www.vhfgroup.com/se
Ingen negativ kritik alltså utan endast så som jag ser det från mitt perspektiv.

Det fungerar för mig och det kan fungera för andra. Vill andra välja att arbeta med er eller med något annat företag så får de gärna fortsätta göra det, men det finns alternativ.

Kram
 

baziq

Medlem
Jag har i ca. 4 år arbetat som fastighetsfotograf. Jag har arbetat med två stycken stora leverantörer och till slut bestämde jag mig för att arbeta på egen hand.

Vare sig det är Zentuvo, SE360 eller de nya Husfoto och Diakrit kommer det aldrig att gynna fotografen.
I Zentuvo fick jag 545kr per uppdrag(15 bilder) och då behövde jag inte redigera bilderna själv.
I SE360 fick jag 605kr per uppdrag (15 bilder) och då behövde jag inte redigera bilderna själv.

Jag har varit i kontakt med Diakrit och Husfoto.
Diakrit betalar sina fotografer 450 kr per uppdrag som kan ta 1 ½ timme och då behövde jag inte redigera bilderna själv. Jag fick själv stå för resor i 15 mils radie och alltid vara tillgänglig.
Självklart tackade jag nej.

Husfoto betalar sina fotografer 80% av ordervärdet. Den kunden som var påtänkt att jag skulle ta hand om betalade 900kr för obegränsat antal bilder inkludera höghöjds bilder plus att jag fick redigera bilderna själv. Hela det arbetet skulle ge mig 720kr. Jag tackade nej.

Vikten av att tillhöra en grupp fotografer som kan rycka in vid sjukdom är oväsentlig. Om jag har kollegor som är fullbokade, kommer de då att avboka sina uppdrag för att hjälpa mig? Nej,det gör de inte.
Skulle min utrustning gå sönder under en fotografering så har jag råd att ha dubbla kameror, objektiv, blixtar och stativ.

Jag har satsat på att lära mig allt om branschen och tagit till mig alla erfarenheter jag kunde.
Jag skickade e-post till större kedjor av mäklare där jag erbjöd fotografering med en personlig fotograf.Jag fick en stor kund.
På platsen där jag bor har jag anlitat en fotograf som behöver extra jobb och som kan rycka in snabbt vid behov. Han får hela beloppet per fotografering.
Mina bilder redigeras utomlands för en kostnad på 11€ och är alltid färdiga 10 timmar efter uppladdningen.

Idag tjänar jag det dubbla än jag gjorde innan utan att tillhöra någon grupp eller företag och vill uppmana alla fotografer som i dag arbetar för något annat företag än sig själva att tänka om.

Låt inte någon annan bestämma hur du ska arbeta. De företagen du arbetar åt tjänar stora belopp och det är du som fotograf som får arbeta.

Du kan få det mycket bättre.

Men heeejjjj Kristina. Det var jättelänge sen ju. du skulle höra av dig och allt :)
Hoppas att du har haft det bra i Indien.
Såg nu att du hade lämnat in lite tankar kring olika företag du har jobbat och har varit intresserad av.
Jag måste säga att jag tycke att det är jätteroligt att det har gott så bra för dig.
Du var ju så besviken på det företag du arbetade med senast vi träffades. Du var ju så gott som en del av HusFoto då ju. Jag kommer ihåg att du lovprisade HusFoto för sin engagemang för fotografer och den frihet fotografer hade. Jag hoppas att du fortfarande kan se skillnad på HusFoto och våra konkurrenter.
HusFoto är trots allt inte en arbets/uppdragsgivare utan ett sätt för oss fotografer att nå våra personliga kunder dvs mäklare.
vi hörs snart hoppas jag

/Bruno
 

abbeman

Aktiv medlem
Tack så mycket ;)
Det var ett tag sedan jag var i kontakt med er på Husfoto men vad jag kommer ihåg fick inte jag någon utrustning, utan jag fick själv stå för det bortsett från mast som jag fick betala 5000kr för, men som jag hittade på nätet för 3500kr på www.vhfgroup.com/se
Ingen negativ kritik alltså utan endast så som jag ser det från mitt perspektiv.

Det fungerar för mig och det kan fungera för andra. Vill andra välja att arbeta med er eller med något annat företag så får de gärna fortsätta göra det, men det finns alternativ.

Kram
Hej igen

Ja det kan nog stämma att det varit på det viset. Husfoto är ju lite annorlunda då det är fotografer som äger företaget och de driver det egentligen som en typ av nätverk. Du var troligtvis i kontakt med företaget i dess uppstart, men i och med att företaget växt så finns de nu mer resurser till fotograferna i form av utrustning , utbildning och teknikutveckling. Skulle du börja jobba med företaget nu är jag övertygad om att du inte skulle behöva betala varken 5000kr eller 3500kr för någon mast.

För min del tycker jag det är väldigt bekvämt att bara jobba och låta någon annan som kan det bättre och är mer intresserad utveckla tjänster och teknik/produkter för ändamålet, som jag i min tur kan ta del av när som helst. För mig är det en oerhörd trygghet att veta att jag hela tiden kommer att kunna leverera det allra senaste till min kunder. Vill jag sedan vara med i utvecklingen så är det fritt fram, ett sådant nätverk av fotografer är oerhört kraftfullt och utvecklande (och roligt).

Men jag ska absolut inte predika för dig, tänkte bara förklara lite hur och varför jag gjorde mitt val.

Ha det bra!
/Albin
 

retrodrottning

Ny medlem
Hej igen

Ja det kan nog stämma att det varit på det viset. Husfoto är ju lite annorlunda då det är fotografer som äger företaget och de driver det egentligen som en typ av nätverk. Du var troligtvis i kontakt med företaget i dess uppstart, men i och med att företaget växt så finns de nu mer resurser till fotograferna i form av utrustning , utbildning och teknikutveckling. Skulle du börja jobba med företaget nu är jag övertygad om att du inte skulle behöva betala varken 5000kr eller 3500kr för någon mast.

För min del tycker jag det är väldigt bekvämt att bara jobba och låta någon annan som kan det bättre och är mer intresserad utveckla tjänster och teknik/produkter för ändamålet, som jag i min tur kan ta del av när som helst. För mig är det en oerhörd trygghet att veta att jag hela tiden kommer att kunna leverera det allra senaste till min kunder. Vill jag sedan vara med i utvecklingen så är det fritt fram, ett sådant nätverk av fotografer är oerhört kraftfullt och utvecklande (och roligt).

Men jag ska absolut inte predika för dig, tänkte bara förklara lite hur och varför jag gjorde mitt val.

Ha det bra!
/Albin

Hej.
Ja jag vet att Husfoto skiljer sig avsevärt från andra företag och jag har haft jättebra kontakt med Bruno förra året.
Det var nära att jag började fotografera åt Husfoto men kärleken till Indien vägde tyngre på livets vågskål.
Jag måste berömma Er för den fantastiska anda ni visar som fotografer. Det märks att Ni brinner för det Ni gör och framförallt att Ni brinner för Husfoto.
 

baziq

Medlem
Hej.
Ja jag vet att Husfoto skiljer sig avsevärt från andra företag och jag har haft jättebra kontakt med Bruno förra året.
Det var nära att jag började fotografera åt Husfoto men kärleken till Indien vägde tyngre på livets vågskål.
Jag måste berömma Er för den fantastiska anda ni visar som fotografer. Det märks att Ni brinner för det Ni gör och framförallt att Ni brinner för Husfoto.
:))) visst är vi annorlunda än alla andra :))) Det är därför jga arbetar med HusFoto :)))
alla fotografer är drivande och hängivna vilket är jätteviktig kompetenskrav för att få jobba med bostadsfoto. :)
:) Vi hörs
 
ANNONS