Annons

Fågelidentifikation

gavia

Aktiv medlem
Det är en årsunge duvhök.

Mvh Toni
som alltid har Toni rätt, det är en klockren duvhök. En årsunge. Bivråkar ser inte alls ut på detta vis. Vore spännande om hur du tänkte Henrik vilka karaktärer som gjorde att du kom in på bivråksspåret. Det är ngt man lär sig av.....
ha en fin dag!

Med vänlig hälsning peter
 

Nyaste

Avslutat medlemskap
Har lite funderingar om denna fågel.
Jag tror det är en mindre flugsnappare, hona, med tanke på de vita fälten som syns på stjärten.
Någon här som kan bekräfta? Eller dementera, och i sådana fall ge förslag på någon annan art...
 

Bilagor

Nyaste

Avslutat medlemskap
Har lite funderingar om denna fågel.
Jag tror det är en mindre flugsnappare, hona, med tanke på de vita fälten som syns på stjärten.
Någon här som kan bekräfta? Eller dementera, och i sådana fall ge förslag på någon annan art...
Har på ett annat ställe fått förslag svartvit flugsnappare. Någon som håller med där?
 

Tbirder

Aktiv medlem
Har lite funderingar om denna fågel.
Jag tror det är en mindre flugsnappare, hona, med tanke på de vita fälten som syns på stjärten.
Någon här som kan bekräfta? Eller dementera, och i sådana fall ge förslag på någon annan art...
Det är en svartvit flugsnappare, som också den har vita stjärtkanter. Den mindre flugsnapparen har vitt även på stjärtens undersida i ungefär motsvarande grad som stjärtsidorna. Det finns fler karaktärer till att gå på men de är mer svårförklarade :)

Mvh Toni
 

Nyaste

Avslutat medlemskap
Det är en svartvit flugsnappare, som också den har vita stjärtkanter. Den mindre flugsnapparen har vitt även på stjärtens undersida i ungefär motsvarande grad som stjärtsidorna. Det finns fler karaktärer till att gå på men de är mer svårförklarade :)

Mvh Toni
Tackar för hjälpen :)
 
ANNONS