Annons

Tävling! Majkase

Produkter
(logga in för att koppla)

markusd

Aktiv medlem
Jag drar igång en tävling, bästa bild på en kase. Lite sent men de som ser kan ju gå ut och plåta.
 

J. Patric

Aktiv medlem
Vad är majkase? Är det ett regionalt uttryck för majbrasa, eller ett samlingsord för hela firandet? Jag googlade på ordet men fick bara sex svar som inte gjorde mig så mycket klokare. :)

Det lär nog dimpa in en hel del majbrasebilder här på Fotosidan under dagen. De med digitalkameror förstås. Jag ger mig den på att många av bilderna kommer att ha löjliga titlar!

(ironi)

"Fire storm in the night"

(Engelska. Uttalas "fajjö ståm in dö najt", gärna med texasdialekt så det låter tuffare)

"Flames to the sky"

(bildtiteln ska läsas med djup poetisk eftertanke som man bara kan få om titeln är på engelska. Fotografen har ett krypin på Lunarstorm som är späckat med engelska dussindikter)

"Feuer"

(Tyska! Klä dig svart och häng på dig gothsmycken innan du tittar på bilden)

"Maj brasa"

(Särskrivet förstås. Möjligen ett freudianskt fel eftersom det är vår och tjejerna börjar klä sig mindre. Fotografen vill nypa fröken Maj i brasan)

(/ironi)
 

Galaxens President

Avslutat medlemskap
J. Patric skrev:
Vad är majkase? Är det ett regionalt uttryck för majbrasa, eller ett samlingsord för hela firandet? Jag googlade på ordet men fick bara sex svar som inte gjorde mig så mycket klokare. :)
Kas/e subst. -en -ar el. kas ~en ~ar bål av ris, grenar och ved: vårdkase

en brasa ser jag som något litet man gör upp hemma i öppenspisen eller grillar korv över ;).
 

Graal

Avslutat medlemskap
J. Patric skrev:
Det lär nog dimpa in en hel del majbrasebilder här på Fotosidan under dagen. De med digitalkameror förstås. Jag ger mig den på att många av bilderna kommer att ha löjliga titlar!
Ja nu börjar dom trilla in....

Ska bli intressant att se vad som dyker upp i äggtävlingen också...........har själv ett bidrag där....men redaktionen verkar inte ha vaknat än. Jag kan bara se min egen bild.
 

Grönbeck

Aktiv medlem
J. Patric skrev:
Jag ger mig den på att många av bilderna kommer att ha löjliga titlar!
Och vem är du att göra dig lustig över vilka titlar folk väljer till sina bilder? Ska vi kanske fråga dig om våra titlar är bra och duger innan vi gör bort oss och lägger upp våra bilder med "löjliga" titlar?

Tänk vilken skam att råka döpa bilden till något vissa personer tycker är löjligt. Tänk vilken tur att vi slipper skämma ut oss nu då när vi har dig att tillfråga först!

Tack Patric!
 

J. Patric

Aktiv medlem
Grönbeck skrev:
Och vem är du att göra dig lustig över vilka titlar folk väljer till sina bilder?
Jag skrev inlägget provokativt och ironiskt. Som vissa konstnärer säger "När någon reagerar så har man lyckats". ;-)
 

J. Patric

Aktiv medlem
Galaxens President skrev:
Kas/e subst. -en -ar el. kas ~en ~ar bål av ris, grenar och ved: vårdkase

en brasa ser jag som något litet man gör upp hemma i öppenspisen eller grillar korv över ;).
Återigen lär jag mig något nytt. Det är nog ett historiskt uttryck då, och visst låter det bättre än "majbrasa".
 

markusd

Aktiv medlem
Folk verkar lägga upp bilderna bland kritikbilder så vi gör vell det. Tänkte mest påminna er om fototillfället.
 
ANNONS