Annons

Portfolio 2.0

Produkter
(logga in för att koppla)

Måns H

Aktiv medlem
Tonad vit - texten för ljus

Hej!

Kul att ni jobbat på detta!

Vill behålla min ljusa hemsida och tycker "tonad vit" är lovande.

Texten har dock lite för dålig kontrast, jag vill ha den mer läsbar. Min kundkrets är i medelåldern och det måste vara lättläst. Går det att vända på det hela så att min text är lätt att läsa medan "En tjänst från fotosidan" tonas ner?

God Fortsättning!

Måns H
 

dovearea

Avslutat medlemskap
Kul!

Jag sitter och testar för fullt just nu.

Några frågor dök dock upp rätt snabbt.

1. Jag lyckas inte, hur jag än gör, byta ut bilden till förstasidan.
"Bild till förstasida/bläddra/lagra" men ingenting händer. Jo, jag blev av med den gamla bilden. Gör jag fel?

2. Albumsidan har fått onödiga scrollar. Se bild.
 

Bilagor

Rei Trulsson

Aktiv medlem
Numrerad lista i bloggen har svart text mot svart bakgrund

När jag surfar in på min blogg via portfolio-sidan, så kommer jag till en blogg med svart bakgrund. Helt ok. Rubrik och vanlig brödtext har kontrastfärg. Dock har jag en numrerad/punktlista i ett av mina blogginlägg. Dess text är antagligen svart och mot den svarta bakgrunden, så syns listan inte.

Mvh, Rei
 

pet

Aktiv medlem
Lyckas inte heller byta ut förstasidan..den gamla bilden försvann så nu har jag ingen bild på förstasidan.
 

alf109

Aktiv medlem
Jag kan inte lägga upp en stor bild på förstasidan i portfolion efter att jag raderade den gamla bilden. Det går bra att välja bild men den laddas inte upp när jag sparar.

Layouten i bloggen blir annorlunda i portfolion jämfört med hur den ser ut från FS. Skulle vara bra om samma layout visades eftersom man anpassar sina bilder m.m. till den när man skapar sina inlägg.
 

mc bruno

Aktiv medlem
Jag har också fått samma fula scrollar på albumsidan. Så kan det inte se ut.

Dessutom saknar jag telefonnummer och kontaktuppgift när jag är portfolioläget.

Annars är det jättebra!!!
 

Graal

Avslutat medlemskap
Tycker att det jättesnyggt att man får bloggen i samma bakgrund som portfolion. Vore dumt att ta bort det. Men för de som inte vill ha den layouten borde det finnas valmöjlighet att behålla den vanliga.
 

mrpaint

Avslutat medlemskap
Stor förbättring, faktiskt, men som sagt av några andra så går det inte att ladda upp bild till förstasidan. Försökte byta ut den gamla mot en ny, vilket resulterade i att den gamla försvann, men någon ny går inte att ladda upp.

Om jag fick önska något till 3.0 så vore det att kunna välja olika bakgrund för själva bildvisaren och för info-sidorna. Gillar bilder mot mörk bakgrund, men hatar att läsa vit text mot svart bakgrund, och eftersom läsbarheten för mig är extremt viktig så måste jag välja ljus bakgrund, men då blir det inte optimalt vad gäller bilderna. En separering av bakgrunderna vore bra, kan jag tycka, annars KANON...

/Samuel
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu är buggen med uppladdningen av bilder fixad, och den där scrollen på porfoliosidan bör också vara historia
 

Graal

Avslutat medlemskap
Det står att det ska gå att kommentera bloggen oinloggad via portfolion. Jag har provat att göra det, både på min egen och en annans, men det går inte? Ska man göra någon slags ändring i inställning för att det ska fungera?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det står att det ska gå att kommentera bloggen oinloggad via portfolion. Jag har provat att göra det, både på min egen och en annans, men det går inte? Ska man göra någon slags ändring i inställning för att det ska fungera?
Jag testade just att kommentera din blogg oinloggad Nils, det gick bra Kan du förklara vad som händer, får du något meddelande?
 

Graal

Avslutat medlemskap
Jag testade just att kommentera din blogg oinloggad Nils, det gick bra Kan du förklara vad som händer, får du något meddelande?
Jag skrev kontrollsiffran exakt som den var, i bokstäver. Men här ska man skriva siffran, istället för bokstäverna som visas. Det var felet.
 

Per

Aktiv medlem
Märker oxå att jag får en ful vertikal rull-list i bildvisningsläget när jag har ett långt albumnamn:
(men det går förstås att döpa om albumet)
 

Bilagor

Måns H

Aktiv medlem
"Tonad vit", texten blev bra!

Tyckte att "Texten har dock lite för dålig kontrast, jag vill ha den mer läsbar. Min kundkrets är i medelåldern och det måste vara lättläst. Går det att vända på det hela så att min text är lätt att läsa medan "En tjänst från fotosidan" tonas ner?"

Redan fixat, och jag tycker det blev bra! Snyggt och funktionellt.

Måns H
 
Senast ändrad:

Måns H

Aktiv medlem
Tydligare ställen att klicka på

Går det att göra det lite tydligare att vissa rubriker är klickbara? (T ex "Referenser"). En liten ram eller annan markering att det går att klicka sig vidare. Eller är det jag som inte fattar koderna?

M v h

Måns Hagberg
 
ANNONS