Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stor kameraryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

llew89

Aktiv medlem
Jag funderade på den Lowepro Pro Trekker 400 AW.
Jag behöver en så stor väska som möjligt men för stor för handbagage för flygplan.

Lowepron har fått bra betyg men finns det någon annan liknande som ni kan tipsa mig om?

Så att jag vet mina alternativ
 

llew89

Aktiv medlem
tack för tipsen..kan man köpa f-stop väskor någonstans i sverige?

någon som har erfarenhet av lowepros trekker 400 aw eller en tamrac motsvarighet?
 

Irie Micke

Aktiv medlem
Har själv en F-stop Tilopa BC, mycket genomtänkt och bra väska som är godkänd på internationella flygningar. tyvärr så är deras hemsida lika dålig och svår att förstå sig på som väskorna är bra. Finns en återförsäljare i Sverige som heter Pelle men han kommer att hänvisa dig till att beställa från den amerikanska sidan ( fungerar bra när man förstått sig på den) ICU tänket som F-stop har är riktigt smart, något som jag sett fler börjat med.

http://fstopgear.com/en/product/mountain/tilopa-bc


Lowepro Pro Vertex 300 AW fungerar oxå bra att ta med sig på flyget, dock är det dåligt med plats för annat än just kamera utrustning och dator i den.
 

Birdman

Aktiv medlem
Kiboko från Gura Gear, just nu den bästa ryggsäcken för den resande fotografen.

// Daniel
 

BosseDä

Aktiv medlem
Jag köpte en Satori EXP för ett tag sedan från f-stop. Är fantastiskt nöjd med denna. Håller med Irie Micke om det någott röriga hemsidan. Det framkommer inte riktigt här att handeln sker innom EU varför ingen tull eller liknande tilkommer.
 

llew89

Aktiv medlem
ang satorin och andra ryggsäckar på fstop vad menas med ICU

"$359 // Shell + 1 ICU - $419 // Shell + 2 ICU's $479 // Shell + 3 ICU's $539 // Shell + 4 ICU's $589"
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Även jag kan varmt rekommendera F-stop. Köpte för två månader sedan en Satori med den stora kasetten och invigde den genom att flyga från Stockholm med Norwegian airline. Det var inga problem. Dock rekommenderar deras representant i Sverige att kanske inte packa Satorin helt full, för då åller den itne riktigt måtten.

Jag har som sagt, haft den i två månader och varit ute en hel del med ryggsäcken och är jättenöjd. Min kompis har den mindre varianten, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter, dock ej Tilopn. Är också supernöjd.

När jag reser får jag som sagt plats med kamerautrustningen, dator och den är fortfarande hanterbar viktmässigt.

Jag har genom åren provat några kameraryggsäckar och denna är hittills den bästa, framförallt bärmässigt eftersom jag har en rygg som krånglar.

Kan väl säga, att jag som inte är en driven internethandlare, faktiskt lyckades ganska enkelt att beställa det jag ville ha på deras hemsida, men kan iof bero på att jag varit i kontakt med deras representant här i Svergie.

Hanteringen från F-stops sida var super, vid köpet, fick en bekräftelse på ordern och då reserverades pengarna på mitt konto för att lyftas först när jag fått bekräftelsen på att ordern skickats.

Om du är nyfiken på den här ryggsäcken, se om du kan komma i kontakt med deras svenske representant för att titta på hur den fungerar.

Ytterligare ett litet tips, om flygbolaget faktiskt skulle gnälla över storleken på ryggan, ja då plockar man bara ur kasetten med fotoutrustningen och skickar ryggan tom.
 

llew89

Aktiv medlem
tror det blir satorin nu.

men jag fattar fortfarande inte allt med kasetterna.

Hur många behöver jag? Jag måste alltså packa utrustningen i en kasett och sen ska den ner i ryggan...
men det funkar väl bra att packa andra saker som kläder och dator rätt ner i ryggsäcken utan kasetter?
 

Irie Micke

Aktiv medlem
tror det blir satorin nu.

men jag fattar fortfarande inte allt med kasetterna.

Hur många behöver jag? Jag måste alltså packa utrustningen i en kasett och sen ska den ner i ryggan...
men det funkar väl bra att packa andra saker som kläder och dator rätt ner i ryggsäcken utan kasetter?
Håller med om att när väl beställningen var gjord så fungerade allt exemplariskt, så som leverans och inf.

ICUna kan vara lite kluriga att först sig på först... PRO ICUn är till för kameror med batterigrepp eller liknande, medans den vanliga är lite för tunn för dom. Annars är det väl bara att kolla på bilderna och måtten. Själv köpte jag en large & medium PRO ICU, då man får bra pris på dom om man köper paket.
Skönt att ha en lös ICU att förvara saker i.

Det fungerar utmärk att ha andra saker i ryggsäcken, både med och utan ICUn instoppad. vill man ta en tur utan kamera men med mer prylar så är det bara att lyfta ur ICUn
 

Nikonetha

Aktiv medlem
tror det blir satorin nu.

men jag fattar fortfarande inte allt med kasetterna.

Hur många behöver jag? Jag måste alltså packa utrustningen i en kasett och sen ska den ner i ryggan...
men det funkar väl bra att packa andra saker som kläder och dator rätt ner i ryggsäcken utan kasetter?
Kasetten, har du alltid i ryggan, när du använder den som kameraryggsäck. Jag har en large Pro ICU och utrymmet ovanför kasetten, är som en kompis påpekade med ett leende. Tillräckligt stort för en bag in box :)

I locket på kasetten ligger en uttagbar "skiva" som ett sittunderlag, den har jag tagit ur, för att lättare kunna öppna och stänga kasetten.

Ytterligare en bra sak med F-stop är att du öppnar den i "ryggen", alltså den du har mot din egen rygg, vilket gör att den delen aldrig behöver ligga på ex. vis vått underlag om man är ute och fotograferar.
 

llew89

Aktiv medlem
Jag Har fått hem satorin nu
Ser riktigt bra ut

Tänkte kolla om någon hade använt shallow ICU? Skulle vilja ha lite mer plats
 
ANNONS