Annons

Meteorregn 12-14 december.

Produkter
(logga in för att koppla)

Mánadís

Aktiv medlem
Då ska jag prova det ikväll (större bländare och ISO). Hoppas, hoppas det är klart, det är ju så roligt att kunna göra om och göra rätt;)

Skoj att du fick se en del ändå! Jag tror faktiskt aldrig jag sett så många på så kort tid som igår kväll. Såg massor redan i bilen på väg ut och vid ett tillfälle kom det 5 stycken inom mindre än 30 sekunder. Det är fantastiskt att få se!
 

FaniSkogen

Aktiv medlem
Då ska jag prova det ikväll (större bländare och ISO). Hoppas, hoppas det är klart, det är ju så roligt att kunna göra om och göra rätt;)

Skoj att du fick se en del ändå! Jag tror faktiskt aldrig jag sett så många på så kort tid som igår kväll. Såg massor redan i bilen på väg ut och vid ett tillfälle kom det 5 stycken inom mindre än 30 sekunder. Det är fantastiskt att få se!
Verkligen ett vackert spektakel att titta på!

Nu vet jag inte då jag inte har någon erfarenhet av stjärnfallsfotografering. Men det är nog det enda jag kan tänka mig skulle kunna fungera.
Notera också större bländare, mindre bländartal. Så det inte blir något missförstånd där :)
 

x-country

Aktiv medlem
Här i Östersund ser det lovande ut för tillfället. Jag har laddat mina batterier och förberett kamera med inställningar. Jag sticker ut med min Pentax K-5, ett 31mm/F1.8, ett 15mm/F4.0, astrotracer samt stativ och fjärrutlösare. Hoppas på klar himmel. Återkommer med rapport.
 

Catlastrof

Aktiv medlem
Prövade bara på skoj igår - hemma på altanen.
Alldeles för mycket ljus runt omkring, bara de ljusstarkaste fastnade.

20121213 kl 23.29
Kraftigt beskuren förstås.
Panasonic GF3 + Samyang 7,5 fisheye
Bländare 4. 30 sekunder ISO800
Kameran liggandes på altanräcket och självutlösare på.
 

Bilagor

TmF

Aktiv medlem
Jag är så galet besviken på vädret här i Falun. Har varit ute i tre nätter i rad nu och det har mulnat på fort som satan.

Idag har jag hämtat min 8mm fisheye och mitt stativ, ochnjag hoppas på bra väder i natt. Det ska ju trots allt fortsättanikväll, om än i mindre utsträckning än i går.

Vad roligt att tråden har fått en sådan bra respons.
 

FaniSkogen

Aktiv medlem
Jag är så galet besviken på vädret här i Falun. Har varit ute i tre nätter i rad nu och det har mulnat på fort som satan.

Idag har jag hämtat min 8mm fisheye och mitt stativ, ochnjag hoppas på bra väder i natt. Det ska ju trots allt fortsättanikväll, om än i mindre utsträckning än i går.

Vad roligt att tråden har fått en sådan bra respons.
Igår kl 01.30 klarnade det upp. Innan dess från 12 var det tjockt med moln
 
ANNONS