Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nik Collection

Produkter
(logga in för att koppla)

Astacus

Aktiv medlem
En följdfråga...

I Lightroom ser jag nu "HDR Efex Pro 2" under Plug-in hantering och där står "Installerat och körs".
Men, hur startar jag denna Plug-in? Under "Plugin tillbehör" står det "Ingen definierad".
Jag ber om ursäkt om frågan är lite korkad, har kört LR väldigt lite, Digital Photo Professional och lite PSE brukar räcka.......
Måste jag kanske köra om NIK-istallationen och ange LR för samtliga plugins?
 

Johnny.H.

Aktiv medlem
I Lightroom ser jag nu "HDR Efex Pro 2" under Plug-in hantering och där står "Installerat och körs".
Men, hur startar jag denna Plug-in? Under "Plugin tillbehör" står det "Ingen definierad".
Jag ber om ursäkt om frågan är lite korkad, har kört LR väldigt lite, Digital Photo Professional och lite PSE brukar räcka.......
Måste jag kanske köra om NIK-istallationen och ange LR för samtliga plugins?
Kolla här: http://support.google.com/nikcollection/answer/3000959?hl=sv&ref_topic=3000839
 

Astacus

Aktiv medlem
Jaan, Per & Johnny, Stort tack, fungerade alldeles utmärkt!!!
(Som sagt, ny på LR och saknar mycket "basic-kunskap")
 

marwo

Aktiv medlem
Den möjligheten verkar ha försvunnit helt i Google varianterna, kanske har Google tagit fram ett nytt system för att hantera uppdateringar. Hur som så lär det ju inte ha hunnit komma några nya uppdateringar än så vi får ha lite tålamod.
Jag har en svag aning om att detta superbilliga erbjudande pekar mot att Google i princip har lagt ned programutvecklingen av dessa program. Om man nu har gjort om det till att bara vara ett enda paket, som säljs till en bråkdel av det gamla priset så misstänker jag att man nu prånglar ut en färdig programvara som inte kostare dem ett vitten längre, men inte längre tänker lägga ned nånting på att vare sig utveckla dem eller erbjuda någon support att tala om. NIK:s gamla hemsida verkar nedlagd, och redan på senhösten började det bli svårt att få några svar från supporten.
Eftersom fr.a. Silver Efex Pro ju blivit något av branschstandard så hoppas jag att jag har fel, och erbjudandet är fantastiskt för vad man får. Men litet skumt känns det.
 

joakim d

Aktiv medlem
Jo det finns en del konspirationsteorier ute nu på nätet med tanke på det låga priset och oklarheten kring licensnycklar. En annan teori är ju att Google helt enkelt vill ta marknadsandelar för att få en större kundbas och därmed få in mer pengar på framtida uppgraderingar.
 

Stuge

Aktiv medlem
Vill bara tillägga att supporten funkar bra än så länge. Jag har både Mac och PC, men kunde bara installera på Macen, sedan var nedladdningslänken expired. Men efter kontakt fick jag en ny länk efter ca två timmar och kan nu köra på båda datorerna. (Två datorer är max enligt villkoren)
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Jo det finns en del konspirationsteorier ute nu på nätet med tanke på det låga priset och oklarheten kring licensnycklar. En annan teori är ju att Google helt enkelt vill ta marknadsandelar för att få en större kundbas och därmed få in mer pengar på framtida uppgraderingar.
Det tror jag inte är sant. De har ju även skrivit (Google-Nik) att framtida uppgraderingar är gratis om du köper sviten nu.

That's right, we got a lot of feedback about the pricing model we had and now that we're a part of Google, we decided to change the model entirely and go for something a bit easier to purchase. The good news also is that future upgrades will be included for free
 

joakim d

Aktiv medlem
Ja om de inte tänkt dra in några mer pengar på produkten så finns det ju all anledning att vara skeptisk till dess framtid vilket vore väldigt synd med tanke på hur bra plug-in:erna är.
 

afe

Aktiv medlem
Ja om de inte tänkt dra in några mer pengar på produkten så finns det ju all anledning att vara skeptisk till dess framtid vilket vore väldigt synd med tanke på hur bra plug-in:erna är.
Antagligen drar de in rätt mycket pengar ändå, i och med att de lär få sälja betydligt fler licenser med den nya prissättningen. Adobe sänkte ju priset på LR ganska rejält, och den utvecklingen verkar inte ha avstannat.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Jag tror inte det stannar av. Det är väldigt bra plugins som dessutom är väldigt enkla att använda och ger mycket bra resultat. Professionella instagramfiletr
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Ja om de inte tänkt dra in några mer pengar på produkten så finns det ju all anledning att vara skeptisk till dess framtid vilket vore väldigt synd med tanke på hur bra plug-in:erna är.
Man drar ju in pengar på produkten varje gång man säljer den till en ny användare. Och med lågt pris så säljer man ju säkert många fler Nik software sviter.
Man kan ju även komma med fler plug-in som inte ingår i denna svit
 

joakim d

Aktiv medlem
Problemet är ju att antalet nya användare inte är oändligt och jag undrar hur många andra mjukvaruföretag det finns som bara säljer sina program en gång och sedan ger bort alla framtida upgraderingar gratis, det är ju jätteinkomster man går miste om. Nåja, Google har ju säkert de finansiella musklerna att pröva på något sådant om det är detta som är strategin eller så har man något annat i bakfickan...
 

afe

Aktiv medlem
Antalet potentiella kunder är lika med antalet användare av Lightroom, Photoshop (både Elements och det fullstora) och Aperture, och det lär bli rätt många. Många av dessa har nog precis som jag avhållit sig från att köpa Nik Collection (eller delar av det) p.g.a. priset.

Men visst är det ett begränsat antal, men jag tror absolut de tjänar på sin prissänkning och nya policy i längden. Framför allt kommer de sälja många fler licenser till privatpersoner (tror jag).
 

ironman71

Aktiv medlem
De senaste månaderna har jag fått minst 20 mail där onOne vill sälja sitt perfekt photo suite 7 för 149$ till alla som har minst ett Nik software plugin. Kanske är det så att Google har tröttnat på lågpris konkurrensen från onOne. Jag får hoppas på att de fortsätter att satsa på sina mycket trevliga plugin.
 

Catlastrof

Aktiv medlem
Apropå de 15%-rabatt/kupongkoder för Nik Collection
(t ex DZISER, MU-43 m fl) som finns
så kommer de trol att upphöra den 2/4...

Saxat från inlägg 26/3 (av admin för) mu-43.com;
Google notified me today that they are terminating our coupon on April 2. I'm guessing the same will hold true for the other coups floating around.
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
De senaste månaderna har jag fått minst 20 mail där onOne vill sälja sitt perfekt photo suite 7 för 149$ till alla som har minst ett Nik software plugin. Kanske är det så att Google har tröttnat på lågpris konkurrensen från onOne. Jag får hoppas på att de fortsätter att satsa på sina mycket trevliga plugin.
De säljer den för 99,95 dollar nu. Jag köpte den för ett par dagar sen (uppgradering)
 

JoakimS

Aktiv medlem
Hur går det till ?

Jag slog till och köpte hela sviten nu för 126,65 usd. Köpte HDR Efex Pro + Upgradering till Ver. 2 tidigare.
Jag skrev ett mail till Nik/Google via deras kontaktformulär och förklarade vilka Nik-produkter jag köpt tidigare (Silver+Color) inklusive serienu,,er, som svar fick jag en nedladdningslänk.
 

Gården

Aktiv medlem
Jag skrev ett mail till Nik/Google via deras kontaktformulär och förklarade vilka Nik-produkter jag köpt tidigare (Silver+Color) inklusive serienu,,er, som svar fick jag en nedladdningslänk.
Ska prova maila dom, med lite flyt kanske man kan få tillbaka pengarna, när jag kan bevisa att jag tidigare köpt av dem.

Var hittar man kontaktformuläret ? Letat som tok !
 
ANNONS