Annons

Fågelidentifikation

Torun

Aktiv medlem
Vad är detta?

Denna fågel har jag aldrig sett innan vad jag vet. Tyvärr är den död. Har fortsatt att mata
fåglarna i år och flera för mig nya arter har dykt upp.
 

Bilagor

Torun

Aktiv medlem
Tack! Hoppas jag får se - och höra - den levande här i trädgården också! Den skall tydligen ha
en vacker sång.

Torun
 

Orre

Avslutat medlemskap
Tack! Hoppas jag får se - och höra - den levande här i trädgården också! Den skall tydligen ha
en vacker sång.

Torun
Svarthättan är min personliga favoritsångare. Väldigt snygg sång. Särskilt slutet på stroferna.

Vad hade hänt med denna svarthätta ?
//Benny
 

Torun

Aktiv medlem
Svarthättan är min personliga favoritsångare. Väldigt snygg sång. Särskilt slutet på stroferna.

Vad hade hänt med denna svarthätta ?

//Benny
Jag vet inte. Men jag har 2 katter... Lite kluvet är det. Älskar katter och tycker mer och mer om fåglar också. Försöker göra fågelmatningen säker men katterna är duktiga jägare. Har också sett sparvhöken flera gånger. Den är lurig - sätter sig inne på altanen i hörnet där den inte syns. Flyger sedan ut mot fågelbordet som finns strax utanför.
 

Orre

Avslutat medlemskap
Jag vet inte. Men jag har 2 katter... Lite kluvet är det. Älskar katter och tycker mer och mer om fåglar också. Försöker göra fågelmatningen säker men katterna är duktiga jägare. Har också sett sparvhöken flera gånger. Den är lurig - sätter sig inne på altanen i hörnet där den inte syns. Flyger sedan ut mot fågelbordet som finns strax utanför.
Ok, jaja, den enes död den andres bröd. Även sparvhökar och katter behöver mat.

Tack för svar.

//Benny
 

Orre

Avslutat medlemskap
Sparvhök köper jag men katten ska banne mig ha en ägare som utfodrar den....
Jo, kan väl hålla med, men katter är ju katter. Dom har inbyggt att jaga. Hjälper ju inte att männskan försöker få den helt tam. Dom kommer att jaga. Men såklart ska dom inte vara på fågelmatningen. Men svår grejj det där.

//Benny
 
ANNONS