Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studiecirkel i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

stork

Aktiv medlem
Jag vill oxå haka på. Jobbar inom bank. Leker mest med kameran gillar symetrii i bilderna. Har mycket att lära och intresset finns.
Sebastian Krigholm


Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
 

jgran

Aktiv medlem
Jag vill oxå haka på. Jobbar inom bank. Leker mest med kameran gillar symetrii i bilderna. Har mycket att lära och intresset finns.
Sebastian Krigholm


Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Hej Sebastian!

Kul att du vill vara med.

Är det något som du speciellt som vill lära dig mer om?

Vad tror du om tid? Hur ofta vill du att gruppen träffas?

Vi kommer ha ett möte IRL om ett tag, inte allt för långt fram i tiden, där vi kommer prata om upplägg och tider. Jag återkommer till dig om det.

Sju anmälda:

Johan Hansson
Robert Hederhov
Stefan Altvall
Peter Nyström
Nicklas Broberg Larsson
Per Rosenberg
Sebastian Krigholm

//Johan
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Du får gärna anmäla mig också. :)

Har fotat i över ett halvt århundrade, så fototeknik har jag väl tämligen grundliga kunskaper om. Å andra sidan borde jag ju kunna svara på en och annan fråga.

Men att ta bra bilder, finns det NÅGON som "kan" det? :)

Att det finns tillgång till en lokal för studiofoto tycker jag verkar intressant. Har visserligen själv en studioutrustning, men eftersom jag inte har tillgång till någon lokal har min praktiska erfarenhet inte kunnat bli så omfattande.

Traditionellt brukar ju de flesta kurser gå en gång per vecka, men det verkar vara lite svårt för den stressade nutidsmänniskan att hinna med detta, så jag skulle föreslå varannan vecka.

För egen del är jag upptagen på måndagkvällarna ett litet tag till pga en annan kurs.
.
 

jgran

Aktiv medlem
Du får gärna anmäla mig också. :)

Har fotat i över ett halvt århundrade, så fototeknik har jag väl tämligen grundliga kunskaper om. Å andra sidan borde jag ju kunna svara på en och annan fråga.

Men att ta bra bilder, finns det NÅGON som "kan" det? :)

Att det finns tillgång till en lokal för studiofoto tycker jag verkar intressant. Har visserligen själv en studioutrustning, men eftersom jag inte har tillgång till någon lokal har min praktiska erfarenhet inte kunnat bli så omfattande.

Traditionellt brukar ju de flesta kurser gå en gång per vecka, men det verkar vara lite svårt för den stressade nutidsmänniskan att hinna med detta, så jag skulle föreslå varannan vecka.

För egen del är jag upptagen på måndagkvällarna ett litet tag till pga en annan kurs.
.

Hej Gunnar!

Kul att du vill vara med!

Det är alltid välkommet med gedigen kunskap, och du verkar besitta en del, ska bli skoj att se hur det blir när vi blandar alla.

Det kommer alltid vara svårt att hitta en tid som passar alla som vill vara med men vi får göra vårt bästa så att det ska passa så många som möjligt, men får vi ihop tillräckligt underlag så kan vi kanske köra varje vecka på olika tider.

Du som verkar kunna allt redan ;) vad skulle du vilja lära dig mer om?
Har du något område som du tycker dig är speciellt duktig på?

Då har vi åtta anmälda:

Johan Hansson
Robert Hederhov
Stefan Altvall
Peter Nyström
Nicklas Broberg Larsson
Per Rosenberg
Sebastian Krigholm
Gunnar Karlsson

//Johan
 

jgran

Aktiv medlem
Hej alla anmälda fotovänner!

Här kommer jag dra målsnöret, finns en maxgräns på 12 i en studiecirkel och jag har någon till på annat håll som är intresserad.

Jag tänkte att vi kör ett möte någon gång i början på vecka 13, vet att det är påskveckan så är det för mycket bortfall så får vi skjuta en vecka till, svårt att passa alla.

Jag skickar mail till alla, hoppas jag kan nå alla via er profil här annars så kan ni skicka ett mail till mig och bifoga er riktiga mailadress.

Lägger upp en notis här när mailet är skickat.

Hade bra!
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Tack för välkomnandet!

När det gäller antal kursdeltagare, så ta med i beräkningen att ett par vanligen brukar falla ifrån under kursens gång.

Återkommer med svar på dina frågor.
.
 

jwalck

Medlem
Det var ett mycket bra initiativ, jag är intresserad!

Dock veckopendlar jag och kan endast delta på plats helger då jag är hemma i Göteborg. När vi har en studiecirkel kan vi med fördel även organisera oss på en del på distans, mellan de gånger vi kan träffas i köttet?

EDIT: Gick lite snabbt där, missade introduktion! Jag jobbar inom Internetinfrastruktur och hobbyfotar. Går en del mot porträtt men finner motiv i många olika sammanhang som får mig att dra ut kameran.

Såg att jag var en timme från målsnöret men mailar Johan Granholm och hör efter.
 

jgran

Aktiv medlem
Sådär, nu ska alla ha fått en kallelse.

Om ni inte har fått det så skicka ett mail till mig genom att gå in på min profil och välj kontakta mig och se till att jag får din e-postadress.

//Johan
 

stork

Aktiv medlem
Hej och tack att jag får vara med!

Jag skulle vilja lära mig mer om blixtar och porträtt. Lite tips om att tänka på det eller nåt annat, ja allt från att en ärtpåse på tele minskar vibrationer till spännande vinklar och så vidare.

Jag är mycket öppen och hoppas att jag skall lära mig mycket. Är självlärd så lite teoretiska förklaringar kan sitta bra.

Men det viktigaste är för mig att vara med snacka foto och vara lite kreativ. :p

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
 

jgran

Aktiv medlem
Hej alla fotointresserade!

Jag vill bara slänga ut en påminnelse till er som inte har anmält sig till vårt första möte nästa vecka.

Jag har skickat mail till alla, antingen har jag er mailadress eller så jag har jag skickat genom fotosidan. Har ni inte fått något mail så kontakta mig genom min sida så löser vi det!

Jag skickar lite mer info till alla om nästa vecka via er mail eller genom er profil här på FS.

hade bra!

//Johan
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Bra idé med en påminnelse, det brukar behövas.

Jag har fått ditt mejl men ännu inte svarat på det. Anledningen framgår av min första post i denna tråd.
---
För egen del är jag upptagen på måndagkvällarna ett litet tag till pga en annan kurs.
.
Den kursen slutar kl 20:00, vilket innebär att jag inte kan vara framme vid Folkuniversitetets lokal förrän kl 20:30-20:45.

Jag har alltså tre alternativ.
Missa studiecirkeln.
Missa min ordinarie kurs.
Smita tidigare från min ordinare kurs.

Har inte riktigt bestämt mig ännu. Dock, kommer studiecirkeln att förläggas på måndagskvällarna vid denna tid? I så har jag svårt att komma med förrän om någon månad.
.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
---
Du som verkar kunna allt redan ;) vad skulle du vilja lära dig mer om?
---
Det finns ingen, absolut INGEN som kan allt. Även om det finns vissa som verkar tro detta om sig själva...

Vad jag bl.a. är intresserad att lära mig mer om framgår av mina tidigare inlägg.
:)

---
Men att ta bra bilder, finns det NÅGON som "kan" det? :)

Att det finns tillgång till en lokal för studiofoto tycker jag verkar intressant. Har visserligen själv en studioutrustning, men eftersom jag inte har tillgång till någon lokal har min praktiska erfarenhet inte kunnat bli så omfattande.
---
Sedan är det ju alltid kul att träffas och snacka foto. :)
.

---
Har du något område som du tycker dig är speciellt duktig på?
---
---
Har fotat i över ett halvt århundrade, så fototeknik har jag väl tämligen grundliga kunskaper om.
---
Har väl åtminstone nosat lite på det mesta från mikro- och till astro-foto.

Äger / har genom livet dessutom ägt kameror från över trettio olika SYSTEM, så jag har en tämligen bred kännedom om vilka som är lämpliga / mindre lämpliga för olika användningsområden. Det existerar självfallet ingen kamera som är bäst på allt.
.
 

jgran

Aktiv medlem
Det finns ingen, absolut INGEN som kan allt. Även om det finns vissa som verkar tro detta om sig själva...

Vad jag bl.a. är intresserad att lära mig mer om framgår av mina tidigare inlägg.
:)


Har väl åtminstone nosat lite på det mesta från mikro- och till astro-foto.

Äger / har genom livet dessutom ägt kameror från över trettio olika SYSTEM, så jag har en tämligen bred kännedom om vilka som är lämpliga / mindre lämpliga för olika användningsområden. Det existerar självfallet ingen kamera som är bäst på allt.
.
Hej!

Svårt att hitta en tid som passar alla.

Gör så att du kommer 20:30, vi har mycket att prata om så vi kommer nog inte vara därifrån förens 21:30.

Trevlig Helg!
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hej!

Alltid svårt med tider. Vi får hoppas att det går att få till nåt som passar alla.

Men hur är det med lokaler - finns det begränsningar i vilka kvällar de är tillgängliga?

Dito!
.
 

jgran

Aktiv medlem
Hej!

Alltid svårt med tider. Vi får hoppas att det går att få till nåt som passar alla.

Men hur är det med lokaler - finns det begränsningar i vilka kvällar de är tillgängliga?

Dito!
.
Vi får jobba fram ett antal dagar som funkar för de flesta och se får vi se om vi kan passa in det mot studion som vi har blivit lovade.

//Johan
 

stork

Aktiv medlem
Skriv gärna en blänkare om vår tråd blir skapad så jag kan lägga upp den till favoriter ;-)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
 
ANNONS