Annons

Söker liten ryggsäck med öppning i sidan

Produkter
(logga in för att koppla)

anpahl

Aktiv medlem
Har redan som det är en mängd kameraväskor, bland annat en ryggsäck av märket Lowepro flipside 400 aw som jag gillar när jag ska ha med mycket utrustning.

Jag har nu ägnat många timmar åt att leta efter en till ryggsäck men har inte hittat någon som fyller alla mina kriterier. Jag vill hitta en ryggsäck som jag tar när jag ska ha en kamera med mig med ett objektiv och en del småsaker som plånbok, vattenflaska och extratröja. Nu hoppas jag på er hjälp att hitta en ryggsäck med följande kriterier:
-liten modell som rymmer min Nikon D750 med ett objektiv(28-70 f2.8), möjligtvis 70-200 f2.8
-kameradelen ska öppnas på väskans sida
-ovanför kameradelen vill jag ha plats för tröja, plånbok m.m
-gärna en kvinnlig modell, alternativt mer sofistikerat utseende än t.ex Lowepros modeller.
-max 1200 kr

Jag hade gärna köpt en ryggsäck från Ona men priset är för galet högt. Har även tittat på Jo Totes Bellbrock men är osäker på om deras vaddering räcker.

Tar tacksamt emot tips
 

anpahl

Aktiv medlem
Har redan som det är en mängd kameraväskor, bland annat en ryggsäck av märket Lowepro flipside 400 aw som jag gillar när jag ska ha med mycket utrustning.

Jag har nu ägnat många timmar åt att leta efter en till ryggsäck men har inte hittat någon som fyller alla mina kriterier. Jag vill hitta en ryggsäck som jag tar när jag ska ha en kamera med mig med ett objektiv och en del småsaker som plånbok, vattenflaska och extratröja. Nu hoppas jag på er hjälp att hitta en ryggsäck med följande kriterier:
-liten modell som rymmer min Nikon D750 med ett objektiv(28-70 f2.8), möjligtvis 70-200 f2.8
-kameradelen ska öppnas på väskans sida
-ovanför kameradelen vill jag ha plats för tröja, plånbok m.m
-gärna en kvinnlig modell, alternativt mer sofistikerat utseende än t.ex Lowepros modeller.
-max 1200 kr

Jag hade gärna köpt en ryggsäck från Ona men priset är för galet högt. Har även tittat på Jo Totes Bellbrock men är osäker på om deras vaddering räcker.

Tar tacksamt emot tips
Eftersom det inte har kommit in några tips till mig börjar jag snart ta för givet att denna väska inte finns. Jag har nu börjat ge upp tanken på att hitta en väska med ett kvinnligt utseende(förstår att det är subjektivt) och har nu hittat en modell jag trots allt kan tänka mig. Är det någon som har någon åsikt om följande modell Kata LPS-216 DL

Bild finns här: http://www.kata-bags.com/lps-216-dl-for-personal-gear-154-laptop-dslr-2-lens-kit-ktdl-lps-216
 

anpahl

Aktiv medlem
Hmmm ... ser att denna säck är specad för "kompakta systemkameror", rymmer kanske inte en 750. Annars ser den ju fin ut!

/Sven

PS! Kan man redigera sina inlägg? DS.
Jag tycker att väskan ser väldigt bra ut, är dock lite osäker på slingmodellen. Har du själv någon erfarenhet av sling? Blir det inte väldigt snedbelastat för kroppen?
 

Sven.ALX

Aktiv medlem
Nej, jag har ingen egen erfarenhet av "slingshot" men det verkar absolut tilltalande för en liten fotoryggsäck. Dessvärre är nog denna för liten för en D750 ...

Jag köpte själv en Jack Wolfskin ACS Photo Pack Pro i somras. Är byggd som en vandringssäck med riktigt bra bärsystem ... kanonbra på fjället och i skogen men känns lite "overkill" i stan ...

Jag skulle precis som du vilja ha en lite mindre säck för mer dagligt bruk. Men jag behöver få in min Canon 5D MkIII ... annars skulle Slingshoten vara ett intressant alternativ.

Hoppas du hittar något bra! :)

/Sven
 

Kalli

Aktiv medlem
Jag tycker att väskan ser väldigt bra ut, är dock lite osäker på slingmodellen. Har du själv någon erfarenhet av sling? Blir det inte väldigt snedbelastat för kroppen?
Slingshot väskorna var (är fortfarande?) populära, tror jag. Har dock haft en själv och gillade den inte. Det ska vara en "best of both worlds" lösning där man får tillgängligheten från en axelremsväska i en väska som är bättre för ryggen. Själv tycker jag att en slingshot är "sämst of both worlds" :) En ryggsäck som den du söker, med sidoöppning, kan erbjuda bra tillgänglighet till kameran, men är också snällare mot ryggen.

Apropos Kata väskan du länkade till, då har tillverkning av Kata väskor slutat. Den kanske finns att köpa, men om du har inte hittat en kan du kolla Manfrottos sortiment, då vissa av Katas väskor finns nu i Manfrotto version.
 

Prauter

Aktiv medlem
Lowepro har ju även photo sport-ryggsäckarna. De har öppning i sidan precis som din flipside. Jag har själv 200-modellen.

Den har knappast något "sofistikerat utseende", men jag gillar att den inte skriker kameraväska utan snarare friluftsryggsäck. Jag har den äldre modellen som finns för någon 500-lapp mindre och har länge använt den med d90 +batterigrepp, och enligt Lowepros hemsidan funkar det utmärkt med en d700+24-70, och d750 är väl snäppet mindre. I facket ovanför får du lätt plats med plånbok och tröja, jag brukar ha en vattenflaska, lite choklad, en tröja och solglasögon där när jag åker skidor.
 

anpahl

Aktiv medlem
Hej!

Tack för alla tips som börjar ramla in. Det finns många spännande modeller att välja mellan nu när jag gett upp tanken på ett visst utseende. Jag ska nu kolla in alla de modeller ni har tipsat om och jag tar självklart fler tips.
 

anpahl

Aktiv medlem
Nu har jag hittat en modell som för mig verkar väldigt intressant. Jag får visserligen stryka två av mina krav(öppning sida och utseende), men det är den väska som jag har hittat som verkar kombinera mina två behov av kameraförvaring och plats för "vanliga" saker bäst.

Den modell jag har tittat på är Lowepro hatchback aw 22l. Finns från ca 700 kr.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400036435

Någon som har erfarenhet av denna väska och som har en uppfattning om hur mycket den rymmer? Har tittat på och läst många recensioner och i kombination med den väska jag redan har så verkar den vara ett bra komplement.
 

Kalli

Aktiv medlem
Nu har jag hittat en modell som för mig verkar väldigt intressant. Jag får visserligen stryka två av mina krav(öppning sida och utseende), men det är den väska som jag har hittat som verkar kombinera mina två behov av kameraförvaring och plats för "vanliga" saker bäst.

Den modell jag har tittat på är Lowepro hatchback aw 22l. Finns från ca 700 kr.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400036435

Någon som har erfarenhet av denna väska och som har en uppfattning om hur mycket den rymmer? Har tittat på och läst många recensioner och i kombination med den väska jag redan har så verkar den vara ett bra komplement.
Jag funderade på att tipsa um den, då jag har själv 16l versionen, men trodde inte att du skulle få plats med både en Nikon FX DSLR och en 70-200 i den.

Själv är jag mycket nöjd med 16l versionen, dock kvaliteten på den skulle gärna ha varit bättre, även om det hade betytt att den kostade mer. Jag har haft flera Lowepro ryggsäckar och dock att Hatchback är min absoluta favorit är den också den som jag tycker har sämst kvalitet av dem som jag har haft.

Men det är en mycket smidig ryggsäck och för den största delen bra genomtänkt. Med 16l varianten brukar jag ta av mig höger axelremmen och rotera ryggsäcken runt ner till min mage för att öppna bakluckan. 22l varianten känns inte lika så smidig så jag vet inte om det fungerar lika bra med den, speciellt om den är lastad med tung kamera och objektiv.
 
ANNONS