Annons

Magic lantern ljud ut-sladd

Produkter
(logga in för att koppla)

LottaLeijon

Aktiv medlem
Kör ML och har köpt en USB mini till 3,5mm sladd för att få ut ljud enligt diverse beskrivningar online. Inställningarna är till synes korrekta i kameran, men inget ljud hörs. Har prövat med olika hörlurar, 2 och 3 ringar. Jag ser ljudstaplarna röra sig och hör inget.

Hur kan jag testa om sladden funkar? Vill inte börja lång process med att skicka tillbaka den om det inte är fel på den.

Nåt jag missar som någon vet är lätt hänt och kan tipsa om?

Spelar det nån roll eg vilka lurar jag testar med?
 

PMD

Aktiv medlem
Jag kan ingenting om just den där sladden, men lite generella funderingar har jag.

1. Kan kameran (med ML) driva en högtalare/hörlur som inte har egen strömförsörjning?

2. Antalet kontaktringar bör vara samma på honkontakten som på hankontakten. Möjligen att det enda felet blir att stereo blir mono om man kopplar in en tvåringars hane i en treringarshona, men det kanske blir helt tyst också. Jag har inga sådana kontakter här så att jag kan se om det blir kontakt nånstans med mismatchade kontakter.
Fast om det inte blir ljud med någon av dina hankontakter så är nog problemet något annat.
 

LottaLeijon

Aktiv medlem
Det första bör ju kunna testas lätt med datorhögtalare med stömsladd, det ska jag prova i eftermiddag.

Sedan ska jag kolla igen om specsen sa om det var två eller tre ringar...

Tack för input.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Det första bör ju kunna testas lätt med datorhögtalare med stömsladd, det ska jag prova i eftermiddag.

Sedan ska jag kolla igen om specsen sa om det var två eller tre ringar...

Tack för input.


https://m.youtube.com/watch?v=puNlqQIBdN8
Kolla att din är kopplad såhär.


Du bör också testa med orginalkabeln som har RCA ut och koppla in det till en förstärkare för att utesluta om det är kamera eller kabel felet ligger i
 
ANNONS