Annons

Ryggsäck enbart för hus, objektiv och stativ

Produkter
(logga in för att koppla)

MNB

Aktiv medlem
Dags att gå över till en ryggsäck. Har kollat runt i djungeln av ryggsäckar som finns utan att bli klok/hitta någon.

Vad jag är ute efter är en ryggsäck med plats för hus och minst 5 objektiv. Helst med stativhållare med.

Vill inte/behöver inte ha plats för laptop/padda.
 

Artis

Aktiv medlem
Lowepro Kameraväska Flipside Sport 15L AW

https://www.elgiganten.se/product/foto-video/tillbehor-systemkamera/LP36423/lowepro-kameravaska-flipside-sport-15l-aw-bla

Den är jag mycket nöjd med och där fick jag plats med:
Canon 5mkIV inkl BG + 70-200 2,8L
Canon 5mkII inkl BG + 24-70 2,8L
Den har plats för stativ och även en vattenbehållare (1L).

Flera möjligheter att möblera om efter behov. Man kan ta ut innerväska som väska med all innehåll intakt och ha ryggsäcken separat. Har även överdrag att skydda mor regn.
 

cardazio

Aktiv medlem
Här med olika kameror och objektiv:
Grymma väskor i flipside sportserien. Hade flera väskor som alla hade drawbacks innan jag hittade 10 och 15 L AW. Däremot är du säker på att du måste få med hela 5 objektiv på en och samma gång? Kan som mest tänka mig ta med 3 olika utifall jag verkligen ska variera vad jag håller på med. Du får plats med två objekt och blixt i 10L så är det sjukt smidigt att ta sig runt.
 

Artis

Aktiv medlem
Grymma väskor i flipside sportserien. Hade flera väskor som alla hade drawbacks innan jag hittade 10 och 15 L AW. Däremot är du säker på att du måste få med hela 5 objektiv på en och samma gång? Kan som mest tänka mig ta med 3 olika utifall jag verkligen ska variera vad jag håller på med. Du får plats med två objekt och blixt i 10L så är det sjukt smidigt att ta sig runt.
I de flesta fall klarar jag mig med två zoomar. Med fasta skulle det räcka med max 3. En av varje: vidvinkel, normal och tele. Om man nu inte planerar en safari i Afrika kanske då vill man ha möjligen något i reserv men då har man kanske laptop också.
 

MNB

Aktiv medlem
I de flesta fall klarar jag mig med två zoomar. Med fasta skulle det räcka med max 3. En av varje: vidvinkel, normal och tele. Om man nu inte planerar en safari i Afrika kanske då vill man ha möjligen något i reserv men då har man kanske laptop också.
Vidvinkel, 50mm, zoom + lensbaby 1-3st
 
ANNONS