Annons

Digitalt / analogt

Produkter
(logga in för att koppla)

goldwingbiker

Avslutat medlemskap
Jag har plåtat en del porträtt/brudpar...med min analoga Minolta dynax 700 si med 100 mm APO och Fuji reala iso 100 vilket gett KANONFINA BILDER.
Nu plåtade jag ett par kompisar som gifte sej med min digitala Canon G5 med jättefint resultat också plus den MKT stora fördelen att jag slapp tänka "Tänk om dom inte blev bra!!!" Funderar på en EOS 350D nu o skippa min analoga. Är det dumt eller???
 

pontus.h

Aktiv medlem
Du kommer inte att bli besviken på 350d. Har själv använt G5 en hel del och den är riktigt bra, men dålig sökare, seg och långsam mellan bilderna, klumpig att hålla i och... ja, jämför med 350d och det är en dröm.
Ok, jag är partisk eftersom att jag har den, men det är ingen tvekan om att det är en god investering.
Du har inte funderat på Minoltas DSLR-hus så du kan ha samma objektiv? -Bara en tanke...
 

goldwingbiker

Avslutat medlemskap
Tack för dina synpunkter...vet du ngt om minoltas D5? Canon lär ju vara marknadsledande dels vad gäller optik för att inte tala om deras digicII
 

pontus.h

Aktiv medlem
Var av en händelse och kände på D5D häromdan och blev glad att jag valde Canon. På de 2 minuter jag höll i den kändes den inte lika naturlig i knappar och reglage som canons och nikons kameror, trots att den ska vara lik dynax 5-serien (som jag lärde mig fota med). Plastigt slutarljud, klumpigare och kantigare (350d är för mina händer en ergonomisk dröm), men vissa bra funktioner som anti-shake.
Väg helt enkelt ekonomi mot prestanda. Skulle inte tro att du blir besviken på minolta, men troligen oerhört nöjd med Canon...

Kolla http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=45213&highlight=ccd+cmos
 
Senast ändrad:

gunte

Aktiv medlem
Visst är det dumt :) Goldwing och Minolta hör ihop..Du har ju bra M-grejer, varför gå ifrån en laguppställning som funkar.En 7D eller 5D passar bäst i toppboxen.
Mvh/Gunte..
 
ANNONS