Annons

Eizo CS240 kalibrering

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej
Köpte en Eizo CS240 för ett par dagar sedan. I installationsanvisningarna står det att man ska ansluta en kabel mellan USB porten på datorn till skärmen (utöver den vanliga HDMI anslutningen). Detta för att kalibreringen ska fungera.
Jag gjorde så och kalibrerade med den medföljande EX kalibratorn och det fungerar klockrent, men....., måste denna kabel sedan sitta kvar eller ska den enbart vara inkopplad när man kalibrerar. Hittar inte något om det I manualen. /Anders
 

hbg-bild

Aktiv medlem
Har också köpt en eizo cs240 (kör win 8 ). Skall kalibrera skärmen med xrite i1 .
Min fråga : Skall jag andvända eizo medföljande program "colornavigator" eller jag andvända programet från x-rite ?
Kan det vara så att eizo-support säger en sak,medan x-rite vill andvända sitt program?
någon som vet vad som blir bäst
 

stefohl

Aktiv medlem
Har också köpt en eizo cs240 (kör win 8 ). Skall kalibrera skärmen med xrite i1 .
Min fråga : Skall jag andvända eizo medföljande program "colornavigator" eller jag andvända programet från x-rite ?
Kan det vara så att eizo-support säger en sak,medan x-rite vill andvända sitt program?
någon som vet vad som blir bäst
Ja, jag vet vad som blir bäst ;-)

Har du en hårdvarukalibreringsbar skärm ska du definitivt använda det program som följer med till skärmen, i detta fall ColorNavigator. I annat fall tappar du vitsen med att köpt en sådan skärm. Det kommer till och med X-Rite hålla med om.

Vill du lära dig hur det programmet fungerar har jag lagt ut några filmer om detta på http://www.profiler.nu/utbildning/kursdokumentation/
 
ANNONS