Annons

Tamron AF SP 24-70/2,8 Di VC USD

ztenlund

Aktiv medlem
Det finns nog inga uppgifter av den art du söker för närvarande. Tamron har väl bara gjort någon slags förhandspresentation och talat om att de tänker släppa en sådan. Jag skulle inte räkna med att den dyker upp nästa vecka. ;)
 

PeterK

Aktiv medlem
Jag funderar på Nikons 24-70, tror ni att detta är ett bra alternativ med tanke på prisskillnaden?

Jag antar dessutom att Nikon 24-70 också har ett bra andrahandsvärde?

Kan Sigma vara ett alternativ?
 

Arne1453

Aktiv medlem
Någon som vet något alls om denna? Pris och när den kan tänkas levereras vore mycket intressant.
Säljstart juni. Pris 10 990kr för Canon, Nikon och Sony, enligt Cyberphoto. Med det priset vill det väl till att det är skarpt redan på största bländare samt snabb och korrekt AF för att kunna konkurrera med motsvarande original.
 

Helmetrock

Aktiv medlem
Ett stabiliserat 24-70/2,8 låter som ett helt otroligt användbart objektiv! I dagsläget har jag ett 16-35/4 VR som jag valde framför 17-55/2,8 för att få stabiliseringen men fick avstå från ljusstyrkan och zoomomfånget. Det blir nog bra när det kommer, ungefär samtidigt som min D800 :)

Det enda som kan få mig att inte köpa det här är om Nikon släpper ett eget av samma typ, original är alltid original....
 

Skrotografen

Avslutat medlemskap
Mitt nästa objektiv

Har sålt iväg två gamla objektiv för att finasiera ett köp av denna pärla :) till min nyinköpta D700.
 

Antonic

Aktiv medlem
Vill ha något under mitt 70-200 2.8L IS II och då jag filmer mycket så har jag väntat på Tamronlinsen
länge!

Då jag inte kör med FF än så slipper man ju vinjetten men ändå lite besviken att den inte presterade bättre.
Lägga 11.000kr på en lins som man inte är helnöjd med känns inte bra.

Men jag som filmar mycket finns ju inget alternativ heller visserligen.

hade lätt betalat 21000kr för Canon 24-70mm om den hade IS!
 

microo

Aktiv medlem
Vill ha något under mitt 70-200 2.8L IS II och då jag filmer mycket så har jag väntat på Tamronlinsen
länge!

Då jag inte kör med FF än så slipper man ju vinjetten men ändå lite besviken att den inte presterade bättre.
Lägga 11.000kr på en lins som man inte är helnöjd med känns inte bra.

Men jag som filmar mycket finns ju inget alternativ heller visserligen.

hade lätt betalat 21000kr för Canon 24-70mm om den hade IS!
Hur vet du att du inte är nöjd?
Jag har inte hunnit testa ennu!
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
ANNONS