Annons

tips på canon systemkamera med video

Produkter
(logga in för att koppla)

rrrebecka

Aktiv medlem
Hej!

Efterlyser tips på en schysst, riktigt bra kamera från Canon som även har video ??
(hobbyfoto för tillfället, har en 5d, men tanken är att bli riktigt bra i framtiden = vill därför investera i en bra kamera som jag kan ha ett långt tag framöver)

Bor granne med en fotograf, så jag ska gå kurs hos/med honom.
Vill mestadels fota bröllop/djur/människor, & gillar även närbilder.
Jobbar som frisör nu och tänker därför även nyttja kameran i jobbet, då blir det frisyr-foton, + naglar samt videos.

KÖTTA MED ERA BÄSTA TIPS!

TACK PÅ FÖRHAND!
 

oXo

Aktiv medlem
Hej!

Efterlyser tips på en schysst, riktigt bra kamera från Canon som även har video ??
(hobbyfoto för tillfället, har en 5d, men tanken är att bli riktigt bra i framtiden = vill därför investera i en bra kamera som jag kan ha ett långt tag framöver)

Bor granne med en fotograf, så jag ska gå kurs hos/med honom.
Vill mestadels fota bröllop/djur/människor, & gillar även närbilder.
Jobbar som frisör nu och tänker därför även nyttja kameran i jobbet, då blir det frisyr-foton, + naglar samt videos.

KÖTTA MED ERA BÄSTA TIPS!

TACK PÅ FÖRHAND!
Canon 5D Mark IV
 

apersson850

Aktiv medlem
Du skriver ingenting om hur mycket pengar du vill lägga? Inte heller om du vill köpa nytt eller kan tänka dig begagnat?

Men vill du ha nytt räcker i princip att matcha aktuell prislista mot börsen. 1DX Mark II har fler filmfinesser än 5D Mark IV och så vidare neråt i prisskalan.
Kan du tänka dig begagnat får du i prinicp ge upp tanken på 4K video, om du nu hade någon. Sen går det bra att applicera samma princip på begagnatpriserna.
 
ANNONS