Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Glidecam HD-4000

Produkter
(logga in för att koppla)

rrrebecka

Aktiv medlem
Hej!
Jag har köpt en Glidecam HD 4000, men det är inget fäste med för att fästa kameran på? Vart köper jag det? Det är bara en metallplatta med hål upptill, jag bifogar bild!

Någon som vet??
 

Bilagor

jonas18z

Avslutat medlemskap
du kan ta från en annan stativplatta eller köpa på sivert skruv eller likande om du inte fick med någon. Men jag hade nog monterat något snabbfäste för blir ett jäkla skruvande.
 

PMD

Aktiv medlem
Ja, men du behöver underdelen till snabbfästet också. Den länken går till en kombination av överdel och underdel.

Samt en stativskruv (1/4" UNC) i lämplig längd för att skruva fast snabbfästets underdel i din Glidecamplatta.

Men vänta nu! Är det inte en snabbplatta på bilden i första inlägget? Jämför med bilderna på sidorna 18, 19 och 20 i manualen. Vilka andra grejer än grunkan på din bild följde med i paketet?
 
ANNONS