Annons

Prisjakt varnar för Kameraexperten

Produkter
(logga in för att koppla)

Bofoto2

Aktiv medlem
Man tar onekligen en risk om man beställer, väljer dom att konka i Julhandeln kan dom stoppa en del i fickan...

Men som alltid, snålhet går före vett, så många chansar nog.
 

joppis

Aktiv medlem
I minhembio-länken står det:

"Uppdatering 2008-12-17

Det är inte längre möjligt att genomföra köp hos Kameraexperten."

Svårt att säga om det stämmer. Det går att komma ganska långt i köpprocessen ändå på siten. Jag testade att klicka mig fram till dess att man ska fylla i personliga uppgifter men stannade där.

Kanske är kopplingen till betalningstjänsten pausad eller något.

Små webbutiker har nog svårt att hantera beställningspeakar som julhandeln kan ge.
 

Dunbar

Aktiv medlem
Men en del har tydligen fått det de beställt inom några dagar. Och andra har fått pengar tillbaka när de ångrat sig.
 
Vad jag förstår går det utmärkt att beställa och betala, däremot uteblir leveransen.
Skriver under på det!


En kompis har beställt ett objektiv men inte fått det. Nu blir det många turer till banken för att få tillbaka pengarna. Jag tror att om man betalat med tex VISA-kort har man större chans att få tillbaka pengarna.
 

Karlsson

Aktiv medlem
Jag tror att om man betalat med tex VISA-kort har man större chans att få tillbaka pengarna.
En tumregel är att alltid använda kreditkortet, kvittar om det är VISA eller MASTERCARD, vid e-handel. Alltså, inte betalkort utan kreditkort. Då gäller kreditkortslagen vilket gör att du får tillbaka dina pengar vid en utebliven varuleverans oavsett om butiken går i konkurs eller ägarna smiter med kassan utrikes...
 

JanneOskar

Aktiv medlem
artikel i aftonbladet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4029155.ab
verkar som det är stor bedrägeri på gång hoppas det löser sig för alla drabbade varan bara alla som funderar på att handla där för så kan det gå om man inte handlar hos seriösa firmor
Jag hade tur...

Beställde, trots stor skepsism ang det mycket låga priset, en 50D i slutet av november. Betalade dessutom i förväg.

Maggropskänslan sa mig att jag hade tagit en stor risk.

Men affären gick i hamn utan något att klaga på.
(Möjligvis det att kameraförpackningen var öppnad för att sätta in det extra batteri jag beställde.)

Jag har fått min kamera, 17% billigare än det ställe jag brukar handla på.
 
ANNONS