Annons

Proshop.se

Produkter
(logga in för att koppla)

Nitobert

Aktiv medlem
väldigt konstigt språk på sidaqn, motljusskydd hete omväxlande ljusöppning och motljusskydd, blandat med engelska och lite tyska?
 

FiCa1

Aktiv medlem
Klipp på nätet?

Någon som handlat från proshop.se (danskt företag)?
Hittade en kamera med trevligt objektiv för ca 8 700 kr : http://www.proshop.se/Digital-Kamera/Nikon-D5000-2241934.html.
Bara optiken kostar ju runt 7 000 kr i sverige, missar jag något?
Ok, jag köpte min D300 för 2,5 år sedan, men ändå. När jag skulle köpa Nikon D300 + 18-200 zoom + batterigrepp + 2 extra batterier + UV-filter, så kollade jag priser på nätet. Sen köpte jag i den utmärkta lokala fotobutiken (Fujicenter, sedermera Uppsala Fotokompani, i Uppsala). Det kostade mig ca 1000 spänn mer än om jag köpt på billigaste nätplats. För ett kit på (då) ca 25.000 kronor, var valet lätt = BUTIKEN. Service, kunskap, trygghet om nåt går snett etc. är värt varenda extra krona. Om ett pris på nätet är så extremt mycket billigare än vad du kan få i butik, skulle jag bli misstänksam. Säger FiCa1 utan att veta ett dyft om just den nätfirma du har hittat,

/ mvh FiCa1
 

rautio

Aktiv medlem
Prisskilnaderna kan ibland bli ganska stora om företaget t.ex importerar som "gråinport". Dvs istället för att köpa från lokala importörer eller ens europeiska så kan företag ibland ta in från någon stor handlare direkt i usa eller japan el dyl.

Köpte själv en glugg med utgångspriset runt 18000sek, där importören utan mellanhänder kunde erbjuda för ca. 15000sek. Handlaren jag sedan köpte gluggen från, som högst antagligen tog in produkten direkt själv och passerade importörerna, gav mej gluggen för 13000sek vilket var deras normala hyllpris för gluggen.

Produkter med internationell service lik canon, nikon spelar det ju ingen roll eftersom servicen alltid görs i landet där du är oberoende var produkten är köpt. Men att köpa t.ex sigma såhär betyder åtmonstone i finland att garantin är 1år kontra 3år och produkten måste skckas till affären där du köpt det vid problem.

Nu säger jag inte att fallet med företaget du tittat på är denna, men det kan vara en orsak bland många andra för stora oförklarliga prisskillnader.
 

AS365

Aktiv medlem
kufisk butik

Efter ett snabbt påseende tycker jag inte priserna är nåt att yvas över.
Dock höjde jag på ögonbrynen över vissa modellbeteckningar. Jag har tydligen missat lanseringen av Canons EG-serie (?) Även "gemenskapen"-objektiven har gått min näsa förbi.
 
ANNONS