Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Aha, kul! Då hoppas jag vi ses nästa gång också, likaså så många som möjligt av alla er andra!

Att jag gissade på just ditt namn var helt enkelt att du hade skrivit innan att du antagligen skulle komma lite senare, men jag fick sedan ovan reda på att det var signaturen intedinmamma som kom efter mig. Och fick "högsätet". :)

Jag har ännu inte kommit längre än att jag kan identifiera kanske 4-5 av er med namn, men det kommer förhoppningsvis att förbättras så småningom, för jag hoppas att alla tyckte att det var kul och tänker fortsätta att komma!
 

Narannie

Medlem
Men tack så mycket för ert fina beröm om min blogg! :) Det värmde att läsa!

Och tack för en jättetrevlig torsdag allihop!

/Annie
 
Är alla välkomna?

Ni har säkert svarat på frågan en del gånger men jag hittar det inte så jag undrar nu om man är välkommen, när man är som jag besatt av foto skulle det få vara riktigt roligt att prata med andra som förstår en.
 

Ibis

Aktiv medlem
Idag trillade min utskrift från Crimson ned i brevinkastet, så nu är jag beredd inför nästa vecka. Det är inget speciellt, en bild av min flickvän som jag känner att jag lyckades bra med. Om någon annan känner för att plocka med sig någon bild och visa upp vore det tokskoj!

Att jag inte kommit mig för att hänga på de här fickorna tidigare kan jag inte förstå, förra gången gav rejält med mersmak!
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Spännande ide, Jonas!

Jag kanske också skulle ta mig samman och gräva fram någon av mina (alldeles för många) gamla härliga "analoga" kameror som jag har liggande här och där. Måste väl erkänna att digitalkamerorna har lyckats förföra mig helt, så jag har skam till sägandes inte rört någon av mina analoga kameror på många år.


---
Att jag inte kommit mig för att hänga på de här fickorna tidigare kan jag inte förstå, förra gången gav rejält med mersmak!
Hehe, "sent ska syndar'n vakna" heter det ju, men jag säger - bättre sent än aldrig!
:)
 

davidsteen

Aktiv medlem
Här har det trillat in en fotobok från Blurb så den får följa med på nästa fika!
Nu åker jag till Dovrefjäll i Norge i en vecka och drar omkring med min pulka, där kan det nog hända att det hamnar lite tjusiga vyer på sensorn.

Jaa, ta gärna med någon gammal fin analog kamera! Och nu högg det till lite när jag tänkte på min Bronica ETRS som jag dumt nog gick och sålde :-((
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Kul! Tror jag ska börja med att gräva fram ett inte så vanligt djur - en tvåögd spegelreflexkamera med utbytbara objektiv. :)

Får väl leta efter någon bild också. Mycket svårare - tycker det är så få som blir tillräckligt bra för att visa andra...
 

Ibis

Aktiv medlem
Kul! Tror jag ska börja med att gräva fram ett inte så vanligt djur - en tvåögd spegelreflexkamera med utbytbara objektiv. :)

Får väl leta efter någon bild också. Mycket svårare - tycker det är så få som blir tillräckligt bra för att visa andra...
Om du inte har en bild som du tycker håller hela vägen estetiskt, kanske har du någon mer intressant bild med en bra historia bakom? Kanske till och med ett roligt misslyckande någon gång, allt kan skoj att få se och höra om :)
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Eventuellt så dyker jag upp nu på Torsdag nästa vecka om jag inte får något förhinder. Det är nu ett par år sedan sist jag deltog.

/ Magnus
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Sådana påminnelser behövde jag också tidigare. Tills jag upptäckte att det fanns en kalender med larmfunktion i mobiltelefonen. :)
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Alla välkomna för trevligt sällskap och god fika! ;)

Kafé Cello på 2a lång (närmsta hållplats är Järntorget alltså), efter kl 17, sist var Nemesis där ännu tidigare men majoriteten droppade in runt 18.

Torsdagar varannan vecka enligt traditionen, så bara att dyka upp och leta efter det blandade sällskapet som troligen pratar foto. Troligen står en kamera eller tre på bordet med. :)
 
ANNONS