Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

Maximus3D

Aktiv medlem
Haha frälst! det är nog det sista jag skulle bli :) ha en trevlig resa upp till mina hemtrakter David. Tänk på kompositionen, ljuset, känslan i motiven och den massiva skalan när du är uppe i fjällen så får du bättre bilder.

/ Magnus
 

Ibis

Aktiv medlem
Yes, där hade du rätt Gunnar (på mig David iallafall) :)

Det blev en kort men naggande god fotofika för min del i afton, och dessvärre kommer jag inte att kunna dyka upp de närmsta två gångerna då jag snart åker till polcirkelland, närmare bestämt Padjelanta och Sarek i Lappland för tre veckors vintertur på fjället.

Givetvis åker det ner lite fotoprylar i Fjellpulken (fick ett tips på fikat om ett resestativ Gorillapod SLR som förhoppningsvis mäktar med de lite tyngre objektiven) så jag hoppas kunna komma hem med finfina bilder från dessa nordliga trakter.

Alltså ses vi efter påsken och till dess, simma lugnt!
// David

P.S. Hoppas det gick bra på fotosessionen, Magnus, och vem vet - kanske blev du frälst på köpet? :)) D.S.
Måste erkännas att jag är dig inte så lite avundsjuk, en sån tur måste bädda för helt otroliga fototillfällen :) Till nästa fika du kan komma på vore det skoj om du kunde kanske ta med dig någon av bilderna du fångar där uppe? :) Gärna också din vattenbild!

För övrigt säger jag bara "brevlådor?" och låter det ligga där och gro ett tag.
Haha jo, får ta och bli brevlådejakt till veckan!
 

Yonazarith

Aktiv medlem
I morgon är det fikadags igen... Vet inte om jag bli tidig eller "sen", ska troligen iväg och dokumentera lite händelsen mellan jobb och fika. Men efter 17 på Cello i vanlig ordning :)

Ibis: Jag ska försöka komma ihåg att plocka med M6an också så du kan få lite mer ha-begär ;)
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Inget fotofika med er fotonördar imorgon för jag drar till Hornborgasjön och plåtar dem där avlånga rangliga pippinuttarna, vad dem nu heter.. :)

/ Magnus
 

Ibis

Aktiv medlem
Själv har jag gått och blivit redigt förkyld, där får man för att man umgås med sina forna arbetskamrater, smittohärdar hela bunten. Så jag får tyvärr utebli denna gång, inte på något vis självvalt dock :(

Yonazarith: Hoppas du kan få med M6:an någon framtida fika :)
 

Narannie

Medlem
Inget fotofika med er fotonördar imorgon för jag drar till Hornborgasjön och plåtar dem där avlånga rangliga pippinuttarna, vad dem nu heter.. :)

/ Magnus
Jag kan tyvärr inte heller komma. Var också vid hornborgasjön idag! Kom just hem. Fick punka på hemvägen så nu måste jag byta bort vinterdäcken till sommardäck :p Så jag får utebli. Det kommer förhoppningsvis att rulla på här hemma ändå... ;-)
 

Ibis

Aktiv medlem
Humm, tänker jag fel eller är det fika idag? Jag bör inte ha något problem att komma förbi om så :)
 

Scarlet

Aktiv medlem
Funderar på om jag skulle ta svängen om Anders Westers lilla fotopromenad som startar 18.45 vid GötaÄlvbron. Någon av er andra som uppmärksammat detta. (Göteborg i Foto på facebook)
 

Ibis

Aktiv medlem
Jag får tacka för idag, ännu en riktigt trevlig fotofika avklarad. Nu blir det Bildradion i sängen tills sömnen infinner sig, natt!
 

Jasmineed

Ny medlem
Hej hej!

Är ny i detta forum och tycker att det verkar väldigt intressant med dessa fototräffar.

Vad jag förstått är det torsdagar udda veckor som gäller kl 17 på Cello. Då borde nästa träff vara 24 april?

Hur många brukar komma under dessa träffar och hur länge brukar de pågå ungefär?

Ska försöka komma på nästa träff tänkte jag. :)

//Jasmine
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Precis så :)

Vi har varit mellan 5-10 st ungefär de senaste gångerna, med alla nivåer av kunskaper och inriktningar i fotograferandet. Varmt välkommen nästa gång :)
 

zitamphoto

Ny medlem
Hej,
jag är också ny här. Undrar om det fortfarande gäller med fika idag. Ni träffas kl. 17 var då? Jag brukar jobba torsdagar, men idag är jag ledig. Tänkte komma förbi, men bor 6 mil från Göteborg så det är bättre att fråga först.
Tack.
 
ANNONS