Annons

Dator för Lightroom och Photoshop CC

Produkter
(logga in för att koppla)

cls

Aktiv medlem
Hej, det där är ju mycket en fråga om personliga önskemål/krav. Jag tycker att din lista verkar rimlig, men jag skulle valt den nyare i7 6700 med ett Z170-moderkort (Intel socket 1151).

Ett tips i övrigt är att du kontaktar Inet och beskriver dina önskemål och krav - de är lite vassare än folk i allmänhet på att komponera ett balanserat paket som funkar fint ihop.
 

thommya

Aktiv medlem
Fick precis reda på att Benq-skärmen stödjer 10-bit färger medan grafikkortet inte gör det och Lightroom stödjer inte heller 10-bit, hmmm...
Frågan är om det är värt att uppgradera till 10-bit grafikkort och isåfall varför?
Om framtida Lightroom får 10-bit stöd eller om Photoshops 10-bit stöd gör det värt att uppgradera?

Alternativet är en 8-bit skärm, någon som har tips på någon bra i klass med Benqen i min lista?

Många frågor :)

Thommy
 

thommya

Aktiv medlem
Hej, det där är ju mycket en fråga om personliga önskemål/krav. Jag tycker att din lista verkar rimlig, men jag skulle valt den nyare i7 6700 med ett Z170-moderkort (Intel socket 1151).

Ett tips i övrigt är att du kontaktar Inet och beskriver dina önskemål och krav - de är lite vassare än folk i allmänhet på att komponera ett balanserat paket som funkar fint ihop.
Tack för tipset!
Varför skulle du välja i7 och Z170?
För att det är nyare teknologi och mer framtidssäkert eller annat?
DDR4-stöd?

Thommy
 

Mr Kane

Aktiv medlem
- Moderkortet och processorn är inte kompatibla. Du kan spara 2.000 kr där.

- Överspecad PSU, du behöver inte 850W.

- Grafikkortet är väl också lite overkill för PS/LR

- Red är WD's serie för NAS

- Chassit är bra

- Lägg till en bra CPU-kylare för tystare burk
 

Danne B

Aktiv medlem
Gjorde en kundvagn med delar av TS val, men har bytt ut lite.

En mindre dator till storlek, men betydligt snabbare och tystare.
Datorchassi och moderkort i mATX-storlek, gör att den inte tar så stor plats.
Processorn går att överklocka om man vill.
M.2 SSD:n har nära 5 ggr så snabb läshastighet, än den som var vald innan.
Nätagget är semipassivt och fläkten står still om du inte gör något tungt.


http://www.inet.se/kundvagn/visa/9184215/2016-02-24

http://www.inet.se/kundvagn/bild/9184215/2016-02-24

Lägg till några tysta chassifläktar och ett operativsystem, så är paketet klart.
Edit: Glömde lägga till en processorkylare också.
 
ANNONS