Annons

Black Friday! Vad och var köpte du?

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Efter krångel med beställning hos annan butik så köpte jag igår äntligen den 4:e generationen av min drömkamera som jag varit sugen på sen den första modellen släpptes för en herrans massa år sedan, dvs en Fujifilm X100F inkl TCL II adaptern från Fotokungen. Jag sparade flera tusen! :D Kameran anländer på måndag! :D :D D :D :D

Vad köpte du??
 

PMD

Aktiv medlem
Jag köpte 10 meter faluröd elkabel för utomhusbruk, 50 st. faluröda sladdklammer, en stickpropp IP44 för utomhusbruk, ett par schampohållare för duschstång och en trådlös termometer.
Clas Ohlson och Kjell & Company.
 

ajoe

Aktiv medlem
2 pkt kaffe och 3 l yoghurt. ;-)

Men jag förstår frågeställningen och har sett alla annonser och inser att det är kul med grejor. Men tror nog att den största förbättringspotentialen inte äri kameraväskan utan mellan öronen.
 

MrKarisma

Aktiv medlem
Haha, ni är ju för tråkiga :) Jag hade glömt varför jag slutade skriva i fotosidan forum för några år sen, nu blev jag påmind. Tack! :)
 

ajoe

Aktiv medlem
Men grattis till X100F. Svårt att tänka sig mer kamerakänsla än så.

Om den X80 vi tror ska komma hade funnits med ett bra "Black Friday-erbjudande"så hade jag slagit till. Är själv djupt fast i Fujiträsket (T2, T20, 10-24, 18-55, 18/2 och 55-200) och förstår precis varför du ville ha en "F".
 

Pocca

Aktiv medlem
Ingenting!

Jag ville verkligen. Var köpsugen och letade men hittade faktidkt INGEN rea värt namnet. Bara lite 5-10% rabatter.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Var nära att äntligen köpa en x-t2 som jag velat kring under lång tid. Trots ett objektiv på köpet så blev det inte affär denna gången heller. Jag får försöka tänka positivt, att jag stått emot köpsuget och blir penningstark när x-t2 med ibis kommer eller en spegellös fullformatare från Canon ;).
Testade x100t under några månader när den var ganska nysläppt. En riktigt trevlig upplevelse och med f har ju bättre bildkvalitet, mer snabbhet och smartare handhavande tillkommit. Grattis till ett bra köp.
 

A.A.

Aktiv medlem
En Peak Design Slide kamerarem på cyberphoto med 20% rabatt. Det verkar vara en bra genomtänkt pryl.

Samt en Helly Hansen jacka på Stadium med 25% rabatt. Slutsprunget i skog och träskmarker med Gant jacka.

Inget var egentligen planerat, man bara drogs med i köphysterin :)
 

martinot

Aktiv medlem
Efter krångel med beställning hos annan butik så köpte jag igår äntligen den 4:e generationen av min drömkamera som jag varit sugen på sen den första modellen släpptes för en herrans massa år sedan, dvs en Fujifilm X100F inkl TCL II adaptern från Fotokungen. Jag sparade flera tusen! :D Kameran anländer på måndag! :D :D D :D :D

Vad köpte du??
Grattis till en grymt fin kamera!

Har själv varit sugen på en. Kollega som köpte en i somras och riktigt bra uppdatering med kontrollerna på en redan fin kamera (har även fotot med tidigare generationer). Har dock redan många kamerahus, så är "tvungen" att avstå. Men jättestort grattis oavsett! 😀

Själv köpte jag ett Tamron 70-200/2,8 G2 som jag länge önskat mig (har en ljussvagare, men lättare, 70-200/4 sedan jag skaffade min första FF DSLR för ett antal år sedan). Slog till nu när jag hade möjlighet att äntligen få till "rätt" pris (12,5 k).
 

transalp-01

Aktiv medlem
Blev en Panasonic GX800 inkl. kitzoom 12-32 för 2995:- för att ersätta min GM1.

Får se om jag vill sälja GM1 eller inte. Tycker om känslan på den. GX800 är inte lika bra byggd. Kanske blir GX800 som säljs och att jag behåller kitzoomen.
 

Third eye

Aktiv medlem
Trots förbättringspotential mellan öronen och att jag var ute och fotade/filmade hela helgen så hann jag med att köpa hem en till gimball, en Smooth-Q...eller som nånn youtuber sa..,"fotografernas fidgetspinners" :)
Älskar dem och har 3 st för system, actioncam och nu mobilen...folk tittar så kul på en när man springar omkring i skogen med lustig gångstil för att få så stadig film som möjligt :)

Hade hoppats på dunderdeal på A7r2 men det kommer väll va det lider :)
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Inte så mkt fotoprylar. Köpte ett Canon EF 50/1,8 STM för 695 kronor på Scandinavian Photo och en massa stativtillbehör på Nordic Photo Gear med Fotosidan-rabatt. Funderade på ett Sigma 35/1,4 Art på Japan photo, men lät blir.

Men köpte kläder och skor för 8500 kr på Barkarby Quality Outlet. Så nu blir jag fin i ny blå märkeskostym.
 

Johnny.H.

Aktiv medlem
Köpte mig ett par Sirui T-005KX stativ med tillhörande kulled. Sparade 10% och fick ett par suveräna stativ till mina satellithögtalare :)
 

nyanders

Aktiv medlem
Tidningsprenumeration

Förut brukade jag teckna en prenumeration på någon fototidning på Fotomässan, det brukade vara bra priser. Men i år var det ju ingen Fotomässa :(

Så under Black Friday tecknade jag en prenumeration på Kamera&Bild, 10 nr för 399 kr.
 

bokada

Aktiv medlem
efter krångel med beställning hos annan butik så köpte jag igår äntligen den 4:e generationen av min drömkamera som jag varit sugen på sen den första modellen släpptes för en herrans massa år sedan, dvs en fujifilm x100f inkl tcl ii adaptern från fotokungen. Jag sparade flera tusen! :d kameran anländer på måndag! :d :d d :d :d

vad köpte du??
icke ett skit!
 
ANNONS