Annons

Vill rekommendera Rawshooter.

Produkter
(logga in för att koppla)

niklasl

Aktiv medlem
iZØ skrev:
eh... snacka om urspårad tråd, använd den app ni själva vill för att konvertera, vars arbetsflöde passar er själva, och låt andra göra det också...

låt rs och cs tävla själva... suck
Skulle vilja påstå att detta är en tråd som inte spårat ur - däremot har den utvecklats och innehåller värdefull information/konsumentupplysning. Läsaren av tråden kan därefter själv göra ett fritt val av program. Du kommer troligen att se liknande trådar relativt snart igen eftersom råkonverteringsprogrammen utvecklas hela tiden.
 

leffep

Aktiv medlem
Jag tycker inte tråden spårat ur. Det är väl bra att någon har kunskapen, att kunna testa och utvärdera olika konverterare.
Jag har fått fram mer teckning ur mina rawfiler sedan jag läst dessa trådar, och lärt mig vilka program som ger ett bättre resultat. Eftersom jag inte klarar det själv, så tycker jag det är bra att dessa tester fortsätter.
 

jkene

Aktiv medlem
Bra tråd, vill gärna se mer jämförelser. Av kostnadsskäl funderar jag på att sluta med PS och gå över på Painshop Pro istället, men det enda vettiga budget RAW alternativet idag är RAWShooter.
 

Rodin

Aktiv medlem
Jag gillar RAWShooter och det är det programmet som fick mig att gå över till enbart RAW-fotografering. Det är enkelt, smidigt och gör ett skapligt arbete. Det enda jag tycker är riktigt dåligt i det är skärpningen. Den har jag helt valt bort genom den fina kryssrutan som finns för det ändamålet, för tittar man längs konturerna på föremål i bilden så kan man tydligt se "frasiga" kanter vilket inte är så snyggt. Det är fullt möjligt att det över huvud taget inte syns på en utskrift, men personligen vill jag gärna veta att bilden håller så hög kvalité som möjligt även när man tittar på den i 100%-läget.
Förhoppningsvis förbättrar de skärpningsalgoritmerna i kommande versioner.
 
ANNONS