Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroombok: Evening vs Kelby

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter Bro

Aktiv medlem
Hej!
Är helt novis på digitalfotografering samt Lightroom och alla andra liknande program. Tidigare bara fotat systemanalogt, men nu har jag 20 Gig RAW-bilder från en Ryssland- Mongoliet- och Kinaresa där jag som digitalnybörjare använt Canon 30D. Nu vill jag lära mig Lightroom ordentligt för att katalogisera med mappar och Keywords och kanske göra vissa förbåttringar på en del bilder. Jag har redan Kelbys bok "The Adobe Photoshop Lightroom Book for Digital Photographers" Vilken bok tror ni passar mig bäst? Skall jag också köpa Evenings bok "The Adobe Photoshop Lightroom Book": "The Complete Guide for Photographers" också? http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=0321492161.
 

Rodin

Aktiv medlem
Jag skulle nog rekommendera att du nöjer dig med den bok du har och experimentera med programmet i stället, eller i alla fall till att börja med. Det finns säkert många intressanta och nyttiga tips i böckerna, men det finns det även på Adobes online-hjälp för Lightroom. Det är också ett "levande" dokument som uppdateras fortlöpande, och där man även själv har möjlighet att ge synpunkter på det som skrivs.

För övrigt tycker jag att Lightroom är helt fantastiskt och en av de bästa investeringar jag gjort sedan jag började fotografera.
 
ANNONS