Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Objektiv Nikon D40

Produkter
(logga in för att koppla)

Tommy-tott

Medlem
Är ruskigt nybörjare på detta med foto och har En nikon D40 med kitobjektiv och är nu ute efter ett nytt objektiv.
Dock har jag som krav att det ska finnas autofokus i objektivet då jag ej är bra på fota manuellt ännu.

Tips på objektiv passande denna kamera motages gärna.

cheers,
Tommy
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
En lämplig ände att börja i är vad du mest saknar för egenskaper med det nuvarande.
 

Tommy-tott

Medlem
Det jag är ute efter är väl ett zoom objektiv eller macro .
Trött på att behöva gå nära för att man ska få en bra bild.
 

Bokeh

Aktiv medlem
Tommy-tott skrev:
Det jag är ute efter är väl ett zoom objektiv eller macro .
Vad har du idag, ett fast objektiv ?
Zoom objektiv finns i alla typer från väldigt vidvinkliga till supertelen.

Makro objektiv finns i olika brännvidder också, du får nog vara lite mer precis om vi skall kunna hjälpa dig, kanske du skulle läsa fotoskolan först.

/kent
 

Goli

Ny medlem
jag har också nyss införskaffat mig en D40, söker efter ett bra zoomobjektiv, hellst 55-300 eller 70-300. har hittat på elgiganten och andra stora varukedjor, men vad ska man välja??
Det får inte kosta för mycket.

Det står att det är autofokus på denna... stämmer det? I så fall, hur bra är objektivet?

Sigma 70-300/4-5,6 DG macro
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000ZQlriUaK?ProductID=nGrD4QFHs24AAAEOCEsaPOId&CatalogCategoryID=N2bD4QFHxiEAAAEOdk1ZtSy
 
Senast ändrad:

perstromgren

Aktiv medlem
Bokeh skrev:
Vad har du idag, ett fast objektiv ?
Seså, var inte så ordmärkig. Det där ett vanligt missförstånd bland nya i vår hobby. Jag gissar att det kommer av att "zooma in" alltid balnd vanligt folk brukar användas från normal bildvinkel och uppåt.

Per.
 
ANNONS