Annons

Blockera inlägg från vissa medlemmar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Lainen

Medlem
I ett annat av mina favoritforum finns möjligheten att slippa se inlägg från vissa medlemmar. Nu finns det ett antal sådana medlemmar här som jag och många andra har tröttnat på som förstör trådar och jag skulle vilja ha möjlighet att blockera dessa inlägg så jag slipper bli irriterad.

Är det något som skulle kunna införas?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag förstår din önskan. Vi har inte funktionen och vi får fundera på hur den skulle implementeras isåfall.
 

HenryB

Aktiv medlem
Varför inte en forumdel för lättkränkta fotografer där alla måste ha samma åsikt i allt man disskuterar?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Varför inte en forumdel för lättkränkta fotografer där alla måste ha samma åsikt i allt man disskuterar?
Det var rätt meningslöst inlägg som inte hade med frågan att göra. Precis såna som är en typ av inlägg som vi diskuterade att vissa vill slippa (full förståelse för det) och som innebär att vi skall lägga tid att koda (och ta tid från roligare projekt).
 

HenryB

Aktiv medlem
Det var rätt meningslöst inlägg som inte hade med frågan att göra. Precis såna som är en typ av inlägg som vi diskuterade att vissa vill slippa (full förståelse för det) och som innebär att vi skall lägga tid att koda (och ta tid från roligare projekt).
Ja, det var ett bitskt inlägg. Förhoppningsvis skapade det lite eftertanke. Tidsandan är ju sådan nu att folk inte kan hantera att det finns olika åsikter längre.
 

fieldcells

Avslutat medlemskap
Detta är tyvärr ett återkommande problem online idag. Fick mig att blockera /r/all på Reddit när jag tröttnade på att 90% var skräp, troll eller politik. Handlar inte så mycket om att acceptera andras åsikter, vilket antyds ovan, utan snarare att man vill få något produktivt/trevligt ut från sin tid och då är meningslöst tjafs sällan uppskattat.

Något att ha i åtanke är att trådar kan bli väldigt svårföljda om inte funktionen blir väldigt bra. Du kommer ändå ha andra användare som svarar och bygger vidare på vad den blockerade personen skriver och då riskerar trådar att helt förlora sitt sammanhang.

En idé vore att texten byts ut mot en klickbar länk där det står "Klicka här för att visa inlägg från blockerad användare". När man klickar på länken så kommer den ursprungliga texten fram genom javascript.

Samtidigt bör notiser om blockerade användare också stoppas. Det är ganska irriterande att få mail om nya inlägg i en tråd för att bara upptäcka att det är strunt.

Möjligt att jag bara blivit grinigare på senare år.
 

AFJ

Aktiv medlem
Jag tror det är svårt att genomföra utan oönskade bieffekter.

För egen del har jag några skribenter som jag kan irritera mig på för att de ofta far iväg i enligt mig meningslösa utvikningar.

Det hindrar dock inte att samma personer i nästa tråd kommer med hjälpsamma och insiktsfulla inlägg som jag gärna läser.

Jag tillhör själv dem som skriver mycket. Förhoppningsvis ibland något vettig men visst kan jag också vara skyldig till pajkastning. Vi är trots allt människor och långt ifrån ofelbara.

Som det är nu tycker i alla fall jag att det inte är lönt att lägga ner kraft på någon blockeringsfunktion. Bättre då att lägga lite energi på att kontakta syndarna när något går helt överstyr.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
[...]
Samtidigt bör notiser om blockerade användare också stoppas. Det är ganska irriterande att få mail om nya inlägg i en tråd för att bara upptäcka att det är strunt.

Möjligt att jag bara blivit grinigare på senare år.
Just det borde vara lätt att sköta i sitt eget skräppost-filter. Konfigurera en regel för mail som innehåller texten [användarnamn] för den du vill slippa få notering om.
 
ANNONS